آفتاب

توضیح رئیس جمهور پاکستان درباره وامهای دولت از بانکهای جهانی

توضیح رئیس جمهور پاکستان درباره وامهای دولت از بانکهای جهانی

رئیس جمهور پاکستان گفت: دولت جدید پاکستان برای تسویه وامهای دولتهای قبلی و سود این وامها اقدام به گرفتن وامهای جدیدی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «پاکستان»، «ممنون حسین» رئیس جمهور پاکستان گفت: پاکستان در سال ۲۰۰۸ میلادی ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد روپیه مقروض بود در حالیکه این مبلغ در سال ۲۰۱۳ به  ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد روپیه افزایش یافت.

وی در ادامه افزود: این روزها دولت مورد نقد قرار می گیرد که وامهای زیادی از بانکهای جهانی می گیرد. اما در حقیقت دولت برای تسویه وامهای دولتهای پیشین و سود این وامها اقدام به گرفتن وامهای جدیدی می کند. دولت مبلغ ۶ میلیارد دلار وام جدید گرفته است.  

لازم به ذکر است که دولت نواز شریف از بانک جهانی و توسعه آسیا مبلغ ۹۰۰ میلیون دلار وام می گیرد. «اسحاق دار» وزیر خزانه داری پاکستان گفته است: این وامها بیشتر برای توسعه زیرساختها و در بخش انرژی استفاده خواهد شد.

پاکستان سالهاست با بحران انرژی در بخشهای برق، آب و گاز روبروست اما اقدام به ساختن سد برای تولید برق نمی کند و مردم روزانه با مشکل قطع برق و گاز مواجه هستند و کارخانه های صنعتی پاکستان از بحران انرژی در این کشور زیانهای بسیاری می بینند.

از طرفی پاکستان با کارشکنی در توافقنامه گازی با ایران این پروژه عظیم اقتصادی را به تاخیر می اندازد و حزب مردم به رهبری «آصف علی زرداری» رئیس جمهور سابق پاکستان از این موضوع ابراز نگرانی کرده است.

کد N1051295

وبگردی