آفتاب

ادامه پیشروی‌های ارتش عراق در الانبار و آزادی کامل منطقه حصیبه

ادامه پیشروی‌های ارتش عراق در الانبار و آزادی کامل منطقه حصیبه

ارتش عراق در ادامه پیشروی‌های خود در استان الانبار، منطقه حصیبه در شرق این استان را به طور کامل پاکسازی کرد. همچنین منابع امنیتی از آمادگی ارتش برای آزادسازی شهرستان الشرقاط به عنوان آخرین پایگاه داعش در استان صلاح‌الدین خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، نیروهای ارتش عراق عصر دوشنبه در ادامه پیشروی‌هایشان موفق شدند منطقه حصیبه در شرق الانبار را به طور کامل از لوث وجود تروریست‌های داعش پاکسازی کنند. اداره تبلیغات جنگ ارتش عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که منطقه الحصیبه با تلاش نیروهای امنیتی به طور کامل آزاد شده است.

همچنین نیروهای عراقی بخش‌هایی از منطقه الصوفیه در شرق رمادی، مرکز این استان را نیز آزاد کردند.

یکی از اعضای شورای استانداری استان الانبار اعلام کرد که نیروهای امنیتی بخش‌های گسترده‌ای از این منطقه را پاکسازی کرده‌اند و در این عملیات ده‌ها داعشی از جمله چند تن از فرماندهان آن کشته شدند.

به گفته این مسئول محلی، نیروهای امنیتی پیشروی‌های چشمگیری را در دو منطقه شرقی و جنوبی رمادی به دست آورده‌اند.

علاوه بر این، ارتش عراق تجهیزات نظامی زیادی را به شهرستان بیجی در استان صلاح الدین در شمال عراق منتقل کرده تا عملیات آزاد سازی شهرستان شرقاط به عنوان آخرین پایگاه داعش در این استان را آغاز کند.

به گفته منابع امنیتی در صلاح الدین، این تجهیزات عصر دوشنبه به شهرستان بیجی منتقل شده تا منطقه الشرقاط برای تنگ تر کردن دایره محاصره داعش در شهر حویجه آزاد شود. این تجهیزات شامل سلاح‌های سنگین و تسلیحات نظامی مدرن است.

از سوی دیگر نیروهای آسایش (امنیتی) اقلیم کردستان عصر دوشنبه یک خودروی حامل مواد منفجره را در شهر طوزخرماتو در کرکوک خنثی کردند.

انتهای پیام

کد N1051209

وبگردی