آفتاب

"کابوره" پیروز انتخابات بورکینافاسو

"کابوره" پیروز انتخابات بورکینافاسو

بر اساس نتایج اولیه انتخابات در بورکینافاسو در ساعات بامدادی امروز (سه شنبه) "راک مارک کریستین کابوره" توانسته دیگر نامزدهای انتخاباتی را کنار گذاشته و پیروز انتخابات شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کمیسیون انتخاباتی این کشور اعلام کرد که نتایج انتخابات نشان می‌دهد که کابوره از حزب "جنبش مردمی برای پیشرفت" توانسته است 53/5 درصد از آرا را به دست آورد.

وی به عنوان رییس جمهور جدید بورکینافاسو جایگزین دولت موقت در این کشور می‌شود.

"زفیرین دیابره" با کسب 29/6 درصد از آرا توانست در جایگاه دوم قرار بگیرد و "تاهیرو بری" توانست تنها سه درصد از آرا را به خود اختصاص دهد.

رییس کمیسیون انتخاباتی بورکینافاسو اعلام کرد: 60 درصد از مردم یعنی پنج میلیون و پانصد هزار نفر در انتخابات روز یکشنبه در این کشور شرکت کردند.

صدها نفر از حامیان کابوره شامگاه دوشنبه پس از اعلام نتایج اولیه مبنی بر احتمال پیروزی وی، در حمایت از این نامزد انتخاباتی در مقابل ستاد انتخاباتی‌اش گرد هم آمدند.

کاندیداها هفت روز فرصت دارند که به نتایج انتخابات اعتراض کنند.

کابوره 58 ساله نخست وزیر و رییس مجلس در دوران ریاست جمهوری کامپائوره بود. اما در ژانویه 2014 در اعتراض به تصمیم رییس‌جمهور مبنی بر تغییر قانون‌اساسی در راستای افزایش اختیارات ریاست‌جمهوری، به مخالفان رییس جمهور پیوست.

قیام مردم در اکتبر سال 2014 باعث شد که رییس‌جمهوری این کشور پس از 27 سال حضور در قدرت، از سمت خود استعفا دهد. پس از استعفای وی دولت موقت بر سر کار آمد.

انتهای پیام

کد N1051208

وبگردی