آفتاب
توسط انستیتو پاستور محقق می شود؛

دریافت تاییدیه صادرات واکسن «ب ث ژ» تا پایان سال آینده

دریافت تاییدیه صادرات واکسن «ب ث ژ» تا پایان سال آینده

رئیس مجتمع تولیدی-تحقیقاتی انستيتو پاستور ايران از صادرات واکسن ب ث ژ تا پایان سال آینده خبر داد و گفت: درصورت دریافت تاییدیه سازمان بهداشت جهانی می توانیم این واکسن را به کشورهای نیازمند صادر کنیم.

هومن کاغذیان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت واکسن سل (ب ث ژ) گفت: با توجه به اینکه سالهاست این واکسن در انستیتو پاستور تولید می شود و ما هم تولید واکسن سل را از نظر کمی افزایش داده ایم ولی پرونده بررسی این واکسن  در سازمان جهانی بهداشت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه وقتی یک واکسن در این سازمان به تایید برسد، می تواند به کل دنیا صادر شود، اظهار داشت: در حال حاضر پرونده تولید واکسن سل توسط این مرکز به سازمان بهداشت جهانی ارسال شده که در حال تکمیل است.

به گفته وی، در صورتیکه بتوانیم تاییدیه و گواهینامه های تولید این واکسن را از سازمان بهداشت جهانی دریافت کنیم می توانیم آن را به کشورهای نیازمند واکسن سل صادر کنیم. تا کنون در ایران هیچ واکسنی تاییدیه این سازمان را دریافت نکرده که بتواند صادر کننده باشد و این موضوع  برای اولین بار است که اتفاق می افتد.

معاون تولید و رئیس مجتمع تولیدی-تحقیقاتی انستيتو پاستور ايران افزود: در صورت تایید سازمان بهداشت جهانی، برای واکسن (ب ث ژ) یا سل گواهینامه ای صادر خواهد شد تا به کشورهای دیگر صادر شود. اکنون اجازه نداریم که این واکسن را صادر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت واکسن های ایران در مقایسه با برخی کشورها خیلی بالا است، گفت: در حال حاضر ۵۰ سال است که توسط این مرکز واکسن سل تولید می شود ولی اخیرا درصدد هستیم تا اقدامات کیفی بر روی این واکسن را نیز مورد پیگیری قرار دهیم.

به گفته وی، تا پایان سال آینده یعنی سال ۹۵ ، تاییدیه واکسن سل از سوی سازمان بهداشت جهانی اخذ و مشخص می شود که می توانیم این واکسن را به کشور های دیگر صادر کنیم چراکه همه کشورهای دنیا به این واکسن نیاز دارند.

کد N1050899

وبگردی