آفتاب
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

مرجعیت از ارکان اقتدار نظام است

مرجعیت از ارکان اقتدار نظام است

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور گفت: مرجعیت یکی از ارکان اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، شامگاه دوشنبه (نهم آذرماه) در جمع طلاب، روحانیون و علمای استان کردستان در حسینیه شهر سنندج، با اشاره به اینکه ملت ایران به تاسی از قیام عاشورا، انقلاب کردند، افزود: امام خمینی(ره) نیز از امام حسین (ع) الهام گرفتند و انقلابی را رقم زدند که جهان را متحول کرد.

وی افزود: شور و شعور عاشورایی، سینه زمان را شکافت، مرزها را فتح کرد و گذشت زمان نیز نتوانست این حرکت را از بین ببرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور عنوان کرد: نهضت ما حسینی است و این شعار انقلاب ماست.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت 14 قرن، عاشورا نقش خود را نشان داد، افزود: امام خمینی(ره) فرزند عاشورا بود و در این مکتب شخصیتش شکل گرفته بود.

حجت الاسلام تقوی در ادامه سخنان خود به حضور آیت الله نوری همدانی در استان کردستان اشاره و بیان کرد: این مرجع عالیقدر یک شخصیت تاثیرگذار و بازوی قدرتمند امام خمینی(ره) بود و به دلیل فریاد از ظلم رژیم طاغوت، در زمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به منطقه کردستان تبعید شد.

وی از آیت الله نوری همدانی به عنوان شخصیتی بصیر و آگاه به مسایل زمان نام برد و تصریح کرد: ایشان از مسند مرجعیت، ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران را تقویت کرده اند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور در ادامه بیان کرد: روحانیت مولد و عرضه کننده فرهنگ بوده و فرهنگ جامعه ما مدیون تلاش‌های روحانیت است.

وی ادامه داد: هرگاه این کشور به خطر افتاده است، مرجعیت از آن دفاع کرده است.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به اینکه مرجعیت یکی از ارکان اقتدار نظام و کشور است، تصریح کرد: در قله‌ی روحانیت مرجعیت وجود دارد و هیچ نیرویی نمی تواند جای مرجعیت را بگیرد.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: مردم استان کردستان عاشق و علاقمند به اهل بیت هستند و اهل بیت نزد آنها دارای جایگاه والایی هستند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور یادآور شد: فرهنگ و تاریخ استان کردستان بسیار غنی است و مردمان آن میراثدار اخلاق و انسانیت هستند.

انتهای پیام

کد N1050685

وبگردی