آفتاب
مدیرعامل مخابرات خبر داد؛

هوشمندسازی شهر قم با همکاری کره جنوبی

هوشمندسازی شهر قم با همکاری کره جنوبی

شرکت مخابرات ایران برای پیاده سازی طرح هوشمندسازی شهر قم، از کره جنوبی کمک می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت مخابرات ایران در قالب توسعه همکاریهای دوجانبه و ادامه پروژه های توسعه ای با شرکت KT کره جنوبی برای پروژه هوشمندسازی شهر مقدس قم و پروژه های IPNI (شبکه یکپارچه) و NOC (مرکز مدیریت و کنترل شبکه دیتا) قرارداد همکاری امضا کرد.

اسدالله دهناد، سرپرست شرکت مخابرات ایران در دیدار با مسئولان شرکت KT کره جنوبی با تاکید بر استفاده از فرصت های دو طرف در زمینه توسعه پروژه های موفق مخابراتی گفت: تبادل نظر و انتقال تجربه دو شرکت در این نشست ها، موجب افزایش شناخت شده و درک متقابل در زمینه همکاری های مشترک را در پی خواهد داشت.

وی از شرکت مخابرات کره جنوبی (KT) به عنوان شرکتی موفق و توانمند در حوزه فناوری اطلاعات و شبکه های مخابراتی یاد کرد و افزود: این شرکت با بکارگیری تدابیر کارساز در شرایط تحریم همواره برای پیاده سازی پروژه های توسعه ای در کنار مخابرات بوده و برای توانمند سازی متخصصان داخلی مخابرات، آموزش های لازم را به آنان داده است.

دهناد با اشاره به اینکه، استراتژی شرکت مخابرات ایران، توسعه همکاری و جذب سرمایه گذاری شرکت های خارجی است خاطرنشان کرد: برای بهبود و ارتقاء فناوری اطلاعات و سطح علمی متخصصان داخلی این شرکت و همچنین تقویت حوزه های مختلف با شرکت KT همکاری خواهیم کرد.

سرپرست شرکت مخابرات ایران اظهار داشت : هوشمندسازی شهر مقدس قم با توجه به بازدید کارشناسان شرکت KT از این شهر و تبادل نظر در خصوص نحوه پیاده سازی پروژه های  IPNI و  NOC و پروژه های QUICK WIN محورهای اصلی همکاری است.

به گزارش مهر، شهر هوشمند مکانی ممتاز برای توسعه پايدار اقتصادی، صنعتی محسوب می شود که در آن به مسائلی مانند ترافيک، مصرف انرژی، آلودگی، تخريب زمين، بروز رسانی و بهينه‌سازی زيرساخت‌های شهری، بهبود کيفيت زندگی، از طريق يک رويکرد نوآورانه و سيستماتيک و با هدف بهينه‌سازی فرآيندهای مديريت شهری می پردازد. بنابراین شرکت مخابرات ایران در نظر دارد با اخذ مجوزهای لازم و همکاری بخش های دولتی و خصوصی و بررسی های کارشناسی، هوشمندسازی را در شهر قم پیاده سازی کند.

کد N1050143

وبگردی