آفتاب

کلینتون در نامه‌ای محرمانه از اوباما خواسته بود گوانتانامو را ببندد

کلینتون در نامه‌ای محرمانه از اوباما خواسته بود گوانتانامو را ببندد

وزیر امورخارجه سابق و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی آمریکا هفته‌ها قبل از برکناری از سمتش در نامه‌ای محرمانه از رئیس جمهوری آمریکا خواسته بود تا اقدامات دولتش را برای بستن زندان گوانتانامو در دور دوم ریاست جمهوری‌اش افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه هافینگتون پست، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا ژانویه سال 2013 میلادی در نامه‌ای محرمانه به باراک اوباما، رئیس جمهور کشورش گفته بود، نگران است که اگر دولت واشنگتن کاری انجام ندهد، حمایت‌ها از تعطیلی زندان گوانتانامو کاهش یابد.

کلینتون در این نامه که به دست روزنامه هافینگتون پست رسیده، نوشته بود: ما باید به متحدان قدیمی و جدیدمان نشان دهیم که درباره بستن صفحه پایگاه نیروی دریایی آمریکا در گوانتانامو و اقدامات دهه گذشته همچنان جدی هستیم. احیای نقل و انتقالات زندانیان، تلاش‌ها برای تحت پیگرد قرار دادن برخی زندانیان در دادگاه‌های فدرال، رویکرد طولانی‌تر برای بازگرداندن زندانیان یمنی و بررسی‌های دوره‌ای معتبر این پیام دلخواه ما را مطرح و یک سیاست بازداشت معتبر را احیا می‌کند.

وی همچنین در راستای ترغیب اوباما برای انتقال زندانیان گوانتانامو به آمریکا در این نامه نوشت: اگر قانون اجازه دهد به شما توصیه می‌کنم که انتقال زندانیان به آمریکا را برای بازداشت پیش از محاکمه، جلسه دادگاهی و صدور حکم مد نظر بگیرید.

انتهای پیام

کد N1050131

وبگردی