آفتاب

مقتدی صدر: افتتاح دفتر نمایندگی اسرائیل در ابوظبی، گام نخست برای عادی سازی روابط است

مقتدی صدر: افتتاح دفتر نمایندگی اسرائیل در ابوظبی، گام نخست برای عادی سازی روابط است

رهبر جریان صدر عراق تاکید کرد که تصمیم رژیم صهیونیستی برای افتتاح یک دفتر نمایندگی دیپلماتیک در ابوظبی، نخستین گام امارات برای عادی سازی روابط با این رژیم است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل ازپایگاه خبری اصوات العراق، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق درباره موضع خود نسبت به تصمیم تل‌آویو برای دایر کردن دفتر نمایندگی دیپلماتیک در آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدید‌پذیر در ابوظبی و سفر اخیر مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به امارات برای بررسی این مساله گفت: این نخستین گام امارات برای عادی سازی روابط با اسرائیل است.

وی گفت: امارات از طریق توافق با الازهر برای دایر کردن شاخه‌ای برای این موسسه تلاش می‌کند تا بر جنایت افتتاح دفتر نمایندگی در امارات سرپوش بگذارد.

وی خطاب به امارات گفت: همکاری با آمریکا علیه مردم مظلوم کافی نبود که امروز وضع به جایی ختم شده که به عادی سازی روابط با اسرائیل می‌پردازید؟

صدر از الازهر خواست تا از دایرکردن شاخه‌ای برای خود در مکانی که نمایندگی اسرائیل در آن قرار دارد خودداری کند وگرنه این اقدام به معنای دوستی الازهر با اسرائیل است.

روز جمعه برخی مقامات رژیم صهیونیستی از قصد این رژیم برای افتتاح یک دفتر نمایندگی دیپلماتیک در ابوظبی خبر دادند.

وزارت خارجه امارات نیز در واکنش به این خبر گفته بود که توافق میان آژانس بین المللی انرژی های تجدید و اسرائیل به معنای تغییر در موضع یا روابط ابوظبی با تل آویو نیست.

انتهای پیام

کد N1050103

وبگردی