آفتاب
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

بی‌طرفی رویکرد اصلی وزارت کشور در انتخابات پیش رو است

بی‌طرفی رویکرد اصلی وزارت کشور در انتخابات پیش رو است

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: رعایت بی‌طرفی و عدم جانبداری از نامزد و جریانی خاص رویکرد اصلی وزارت کشور در انتخابات پیش رو است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه کهگیلویه و بویراحمد جلیل حسنی در جلسه شورای اداری در دهدشت با اشاره به انتخابات پیش رو خواستار هماهنگی و همگرایی همه مسئولان اجرایی در امر انتخابات شد.

وی انتخابات را حق مردم دانست و خواستار مشارکت حداکثری همه مردم جهت برگزاری انتخاباتی سالم در استان کهگیلویه و بویراحمد شد. اگر حضور در انتخابات کامل نباشد با مشکلات متعددی روبه رو خواهیم شد.

وی اظهار کرد: ستاد انتخابات استان از 28 اردیبهشت آغاز به کار و اعضای آن مشخص شدند و سعی داریم بستر را برای انتخاباتی سالم و پرشور در شهرستان‌ها و روستاها فراهم کنیم. با توجه به برخی ندانم‌کاری‌ها که باعث تنش و ناامنی در سطح حوزه‌های انتخاباتی می‌شود آموزش‌ هایی برای عوامل اجرایی در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در همین راستا اقدام به چندین همایش منطقه‌ای با حضور فرماندارن و بخشداران کردیم و متناسب با شرایط استان و نوع نگرش آموزش اعضای ستاد را در دستور کار قرار دادیم و با حضور در تمامی شهرستان ها تک تک مفاد و تبصره های مربوط به انتخابات را تبیین کردیم.

وی تصریح کرد: اگر توانستیم انسجام را در بین دستگاه‌های دولتی ایجاد کنیم می‌توانیم تضمین دهیم یک انتخابات خوب با کمترین انحراف داشته باشیم.

وی با بیان این‌که «انتخابات مختص فرماندار و بخشدار و وزات کشور نیست، بلکه انتخابات مربوط به کلیت نظام و آحاد مردم است»، اظهار کرد: تثبیت، پایداری، هم گرایی و امنیت و آرامش نظام ما منوط به مشارکت مردم در امر انتخابات است.

حسنی اظهار کرد: در جامعه ای که مشارکت مردم بر اساس میل و رغبت باشد تداوم امنیتی وجود خواهد داشت و آن‌چه تاثیر اساسی و امنیت را آسان‌تر می‌کند مشارکت و همگرایی مردم در انتخابات است.

وی گفت: اگر دوستدار نظام و خواهان امنیتی پایدار هستیم راهی جزء مشارکت جدی در تمامی عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نداریم.

وی با توجه به محدودیت اعتباری خواستار حمایت شورای اداری شهرستانها در امر انتخابات شد و داشتن هدف مشترک را یکی از اهرم های اساسی عوامل اجرایی در انتخابات عنوان کرد.

حسنی رسانه ها را قسمت اعظم در برگزاری انتخابات دانست و افزود: رسانه‌ها در بحث انتخابات اخبار مربوط به انتخابات را آن‌گونه که هست منعکس کنند؛ چراکه جابجایی یک حرف و منتشر کردن اخبار ناصحیح باعث بوجود آمدن بحران در جامعه خواهد شد.

انتهای پیام

کد N1050092

وبگردی