آفتاب

بررسی سینمای تایوان در شماره تازه «سینما و ادبیات»

بررسی سینمای تایوان در شماره تازه «سینما و ادبیات»

چهل و نهمین شماره مجله «سینما و ادبیات» با بررسی سینمای تایوان و به طور خاص فیلمساز مدرن این کشور هو شیائو-شی‌ین، روی دکه رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، هو شیائو-شی‌ین فیلمساز نابغه تایوانی و برنده جایزه کن ۲۰۱۵ برای فیلم «آدمکش» به همراه مصاحبه اختصاصی با این کارگردان، بخش «سینمای جهان» این مجله را به خود اختصاص داده است. بررسی سینمای بلا تار همراه با گفتگویی با این کارگردان مجارستانی جریان‌ساز یکی دیگر از سرفصل‌های این شماره است.

موضوع پرسروصدای «صدا» در سینمای ایران محور بخش «سینمای ایران» این نشریه است که در میزگردی با حضور حسن حسندوست، فردین خلعتبری، محمدرضا دلپاک و جواد طوسی و در یادداشت‌هایی از عباس بهارلو، پرویز نوری، خسرو دهقان، نظام‌الدین کیایی، محمود سماک‌باشی، یداله نجفی و ...، این موضوع پی گرفته شده است.

موضوع این شماره بخش «ادبیات» این دوماهنامه، جایگاه طنز در ادبیات داستانی است. در نشست رویا صدر، آذردخت بهرامی و سروش صحت و در یادداشت‌های احمد اخوت، احمد آرام، ابوتراب خسروی، مهدی غبرائی، محمدرضا کاتب، خجسته کیهان، جواد مجابی و ...، انواع طنز و شیوه‌های به کارگیری آن در ادبیات داستانی مورد واکاوی قرار گرفته است.

«شبحی بر فراز خاورمیانه» عنوان بخش کتاب این شماره مجله است. ادبیات خاورمیانه به ویژه ادبیات عرب و ترک و شاخصه‌ها و مولفه‌هایش همراه با تحولات سیاسی و اجتماعی منطقه در نشست رضا عامری، رحیم فروغی و علیرضا سیف‌الدینی و دیگر یادداشت‌های این بخش درباره ادبیات افغانستان و کرد، شمایی از این نوع ادبیات به خواننده می‌دهد.

گفتگو با رضا جولایی از دیگر مطالب شماره جدید «سینما و ادبیات» است. چهل و نهمین شماره این دوماهنامه (ویژه آذر و دی ۹۴) با بهای ۸۵۰۰ تومان روی دکه رفته است.

کد N1049714

وبگردی