آفتاب

رئیس جمهور تونس خواستار برقراری "صلح اجتماعی" برای مبارزه با تروریسم شد

رئیس جمهور تونس خواستار برقراری "صلح اجتماعی" برای مبارزه با تروریسم شد

رئیس جمهوری تونس پایان دادن به راهپیمایی‌ها و تظاهرات‌های مسالمت آمیز مردمی را برای بازگذاشتن دست دولت در سرکوب تروریست‌ها خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، الباجی قائد السبسی، رئیس جمهور تونس در گفت‌وگویی تلویزیونی که از تلویزیون ملی تونس پخش شد، از مردم این کشور خواست "صلح اجتماعی" را در کشور برقرار کنند. وی توقف تحرکات مسالمت‌آمیز مردمی را در مبارزه با تروریسمی که به تازگی ضربه جدید و دردناکی به این کشور وارد کرده موثر دانست.

السبسی در ادامه ازمردم خواست اختلافات عمیقی که در کشور وجود دارد و تونس را تهدید به تقسیم می‌کند، کنار بگذارند.

وی گفت: اقتصاد تونس در شرایط سختی است. باید با جذب سرمایه‌های خارجی و داخلی کشور را از بحران خارج کنیم و این تنها با فراهم کردن شرایط و بستر مناسب برای این امر ممکن خواهد شد.

رئیس جمهوری تونس در ادامه اعلام کرد که قصد دارد کمیته‌ای 13 نفره از اعضای حزب ندای تونس برای حل بحران داخلی حزب تشکیل دهد و در صورتی که این کمیته به نتیجه‌ای نرسد از شورای ملی خواهد خواست مشکل را کند.

وی تاکید کرد: 13 عضو زن و مرد از حزب ندای تونس انتخاب شده‌اند تا شرایط برای توافق فراهم شود و تاکید کرد این کمیته می‌تواند حزب را از بحرانی که اکنون دچار آن شده برهاند.

رئیس جمهور تونس با تاکید بر اینکه دولت باید تا پیش از دهم دسامبر جاری به توافق میان اتحادیه کار و بخش خصوصی برسد گفت: بحران حزب ندای تونس به دلیل ناامنی و بی‌ثباتی کشور به بن بست رسیده و شرکای بین المللی ما دچار تردید شده‌اند.

انتهای پیام

کد N1049528

وبگردی