آفتاب

رهبران جهان در پاریس برای حضور در نشست تغییرات جوی

رهبران جهان در پاریس برای حضور در نشست تغییرات جوی

رهبران جهان از امروز (دوشنبه) در پاریس گردهم می‌آیند تا درباره تغییرات جوی و گرم شدن زمین به توافقی دست پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ این نشست امروز کار خود را آغاز می‌کند تا به دو دهه تلاش و مذاکرات جامعه بین‌الملل در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای که باعث تغییرات جوی می‌شود، نتیجه بدهد.

در همین حال، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه که رییس این نشست تغییرات جوی است، گفت:‌ ما باید به تصمیمی درباره این مساله برسیم که چگونه می‌خواهیم در کنار هم در این سیاره زندگی کنیم.

حدود 150 رهبر امروز در پاریس و در روز نخست این نشست حضور خواهند داشت و دعوت دولت فرانسه را با وجود جو متشنج سیاسی در این کشور پذیرفته‌اند.

سازمان ملل که میزبان این نشست سالانه است از سال 1995 به دنبال دستیابی به توافقی میان کشورهای جهان برای مقابله با گرم تر شدن آب و هوای کره زمین است تا کشورهای پیشرفته و ثروتمند به کشورهای در حال توسعه و فقیر برای کم کردن از انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این نشست طی دو هفته آتی میزبان مهمانان متعددی از جمله سران کشورها خواهد بود.

برخی اعداد کلیدی این نشست قابل توجه‌ هستند:

150

تعداد سران کشورها و دولت‌هایی که انتظار می‌رود در مراسم افتتاحیه این نشست حضور یابند و هریک به مدت چندین دقیقه سخنرانی کنند.

195

تعداد کشورهایی که عضو کنوانسیون سازمان ملل در خصوص تغییرات آب و هوایی هستند؛ نهادی که مسئول برگزاری این کنفرانس است. حدود 10هزارهیات، 14هزار نماینده از جامعه مدنی و دست کم 3000 خبرنگار برای حضور در این مراسم نام نویسی کرده‌اند.

21000

میزان تن گاز گلخانه‌ای است که طی این کنفرانس تولید خواهد شد. این رقم برابر کربن دی اکسید سالانه است که 4420 ماشین تولید می‌کنند. دولت فرانسه می‌گوید، این آلودگی توسط پروژه‌های "کنترل دی اکسید کربن" در جنوب همپشایر جبران خواهد شد.

412000

تعداد غذاهایی است که قرار است طی برنامه از 30 نوامبر تا 11 دسامبر سرو شوند.

32

تعداد اتاق‌های مذاکره‌ای که مرکز این کنفرانس در "لو بورگ" فرانسه ایجاد شده است. در این مرکز همچنین دو سالن جلسه عمومی با ظرفیت 3300 نفر و 20 اتاق دیگر برای برنامه‌های هم زمان تعیین شده است.

2800

تعداد پلیس‌ها و ژاندارم‌هایی است که مسئولیت تامین امنیت محل کنفرانس را بر عهده دارند. حدود 8000 پرسنل دیگر نیز قرار است در مرزهای فرانسه مستقر شوند. دست کم 100 تن از پرسنل امنیتی سازمان ملل در کنار 300 گارد شخصی قرار است در محل کنفرانس اقدام به گشت زنی کنند.

70000

تعداد مکان‌های مازادی که برای حمل و نقل عمومی در پاریس طی مدت برگزاری کنفرانس تعیین شده است خطوط ویژه اتوبوس و 200 مسیر متعلق به ماشین‌های الکتریکی مسیر میهمانان از مرکز پاریس به مرکز کنفرانس و بالعکس خواهد بود.

170- 186 میلیون یورو

بودجه‌ای است که فرانسه برای برگزاری این کنفرانس اختصاص داده است. علاوه بر این 25 میلیون یورو نیز به سرویس‌های اولیه و مواد اختصاص یافته است که از حدود 50 شرکت فرانسوی و خارجی تهیه می‌شوند.

برگزارکنندگان انتظار دارند این کنفرانس حدود 100 میلیون یورو برای پاریس سود داشته باشد.

انتهای پیام

کد N1049527

وبگردی