آفتاب
/صداوسیما؛ یک سال پس از تغییر/

تلویزیونی‌ها در زمین بی‌آب شنا می‌کنند

تلویزیونی‌ها در زمین بی‌آب شنا می‌کنند

برنامه‌ساز قدیمی تلویزیون چابک‌سازی را از اقدامات مهم محمد سرافراز در طول یک سالی که از ریاستش بر سازمان صداوسیما گذشته است، عنوان کرد.

امیرحسین خرمشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا‌، با ابراز امیدواری نسبت به حل مشکلات مالی تلویزیون، یادآور شد: بهترین تصمیم سرافراز این بود که از ابتدای ورودش به سازمان صداوسیما، در قدم اول کوچک‌سازی و در قدم دوم خانه‌تکانی و اعتماد به نسل جوان را شعارش اعلام کرد و پای آن ایستاد.

تهیه‌کننده «سلام تهران» و «روزآمد» گفت: آقایان ضرغامی و سرافراز هر دو از فرزندان رسانه‌ای هستند و هر دو پله‌های ترقی را از فضاهای مختلف مدیریت فرهنگی پیموده‌اند و این برای ما که فرزند سازمان هستیم، خیلی خوش‌آیند است.

این برنامه‌ساز در ادامه گفت: بزرگترین تصمیم ایشان کوچک‌سازی سازمان بود که تصمیم بجایی بود.

وی در عین حال یادآور شد: متاسفانه سازمان صداوسیما در حال حاضر بزرگترین مشکلش که در این چند سال اخیر هم حاد شده است مشکل مالی است. دولت آقای سرافراز را یاری نکرد و صدای مجلس هم درنیامد. ای کاش در خیلی از بخش‌های دیگر نظام توسط دولت و مجلس صرفه‌جویی می‌شد اما بلندگوی نظام اینگونه تضعیف نمی‌شد.

خرمشاهی در ادامه گفت‌وگوی خود یادآور شد: در دوره جدید ریاست صداوسیما طرح‌ها‌، ایده‌ها و تصمیم‌گیری‌هایی انجام شد از حضور مدیران جوان‌، اعتمادی که به آنها شد تصمیم شجاعانه و خوبی بود اما متاسفانه فضایی برای شناخت وجود نداشت. هر طرحی که برنامه‌سازان ارائه می‌دهند دست و پایی است بی‌جان برای شنا کردن در زمینی که آب نیست.

این برنامه ساز که این روزها برنامه اقتصادی «روزآمد» را در تلویزیون دارد به این نکته اشاره کرد که سال‌هاست تلویزیون سریال الف ویژه‌ای نساخته است و در حال حاضر هرچه شاهد بوده‌ایم مربوط به یک دهه قبل بوده است.

وی در عین حال گفت: تا کی می‌خواهیم سریال‌های ترجمه شده بی‌کیفیت ژاپنی کره‌ای و آسیای شرقی را ببینیم و خودمان کار خوب نسازیم. «پایتخت» تا چه زمان می‌خواهد ادامه پیدا کند. تا 10، تا 100؟! در حالی که ما کارگردانان کاربلدی داریم که طرح‌های خوبی برای ساخت سریال دارند متاسفانه اثرات این مشکلات به‌زودی دیده خواهد شد و به زودی این زخم‌ها سر باز خواهد کرد. اگر بودجه‌ای تزریق نشود و به این نیروی متعهد و جوان هم اعتماد و کمک نشود‌، این اتفاق، بزرگترین خیانت به بلندگوی نظام است.

خرم‌شاهی در ادامه گفت‌وگوی خود با اشاره به فعالیت شبکه‌های خارجی و رسانه‌های غربی و آسیبی که به فرهنگ و سنت خانواده‌های ما وارد کرده‌اند، یادآور شد: بلایی که رسانه‌های غربی به ویژه بر سر زبان فارسی و فرهنگ و سنت خانواده‌ها می‌آورند، زلزله هشت ریشتری نیست‌، موریانه‌ای است که آرام آرام پی فرهنگ و سنت خانواده‌ها را می‌خورد.

این برنامه‌ساز در ادامه یادآور شد: نمی‌شود به رسانه نقد کرد که بگوییم چه کرده‌ای؛ رسانه‌ای که نمی‌تواند هرچیزی را نشان دهد و هر چیزی را تبلیغ کند.

انتهای پیام

کد N1049488

وبگردی