آفتاب

امیدواری قطر به حل دیپلماتیک بحران ترکیه و روسیه

امیدواری قطر به حل دیپلماتیک بحران ترکیه و روسیه

وزیر خارجه قطر نسبت به حل و فصل دیپلماتیک تنش در روابط ترکیه و روسیه در سریع‌ترین زمان ممکن ابراز امیدواری کرد.

وزیر خارجه قطر نسبت به حل و فصل دیپلماتیک تنش در روابط ترکیه و روسیه در سریع‌ترین زمان ممکن ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، خالد بن محمد العطیه، وزیر خارجه قطر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با پائولو جنتیلونی، وزیر امور خارجه ایتالیا در دوحه گفت: تاریخ روابط خوب میان ترکیه و روسیه در گذشته کافی است که این دو کشور برای عبور از بحران تلاش کنند. روابط میان این دو کشور بسیار خوب بود و من اطمینان دارم که می‌توانند خیلی زود راه خروج سیاسی برای حل بحران میان خود پیدا کنند.

وی به تطابق دیدگاه‌ها و افکار میان قطر و ایتالیا درباره مسئله سوریه و لزوم حل سیاسی براساس اصول ژنو اشاره کرد.

العطیه در اظهارات مداخله جویانه درباره سوریه مدعی شد: "مردم سوریه اولویت‌هایی دارند که در رأس آن برکناری بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه و حل مشکل تروریسم است."

وزیر خارجه ایتالیا نیز با ابراز امیدواری نسبت به مهار بحران میان آنکارا و مسکو بر لزوم احترام به حاکمیت ترکیه و عدم تکرار چنین حوادثی تاکید کرد.

وی تاکید کرد: دوحه می‌تواند نقش سازنده‌ای در مذاکرات میان طرف‌های سوری داشته باشد و میزبان گروه‌های مخالف برای رسیدن به راه حل سیاسی بحران باشد.

جنتیلونی گفت: "مذاکرات وین شامل بسیاری از برنامه‌ها و افکار خواهد بود و ما پیشنهاد می‌دهیم که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از قدرت در دوره انتقالی کناره گیری کند تا روند انتقال قدرت آغاز شود."

اخیرا جنگنده‌های ترکیه یک جنگنده روسیه را در سوریه سرنگون کردند. به دنبال این حادثه بحران میان مسکو و آنکارا بالا گرفت و مسکو تحریم های اقتصادی را علیه آنکارا اعمال کرد.

انتهای پیام

کد N1049388

وبگردی