آفتاب

نخست‌وزیر فرانسه برقراری آرامش در پاریس را خواستار شد

نخست‌وزیر فرانسه برقراری آرامش در پاریس را خواستار شد

نخست‌وزیر فرانسه خواهان برقراری آرامش در پایتخت این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در پی وقوع درگیری میان نیروهای پلیس و شرکت‌کنندگان در یک تظاهرات مربوط به تغییرات آب و هوایی در مرکز پاریس، مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه خواهان آن شد که آرامش در پایتخت این کشور برقرار شود.

تظاهراتی که در خصوص تغییرات آب و هوایی برگزار شد، قرار بود در آستانه نشست سازمان ملل متحد برگزار گردد اما مقام‌های فرانسه به دلیل برخی نگرانی‌های امنیتی و در پی حملات تروریستی 13 نوامبر اجازه برگزاری این تظاهرات را ندادند.

نخست وزیر فرانسه در صفحه توییتر خود نوشت: تعرض به اجرای قانون در مرکز پاریس اقدامی نادرست است. وی در ادامه خاطرنشان کرد: احترام به میدان جمهوری به معنای احترام به یادبود قربانیان حملات تروریستی اخیر است.

از سوی دیگر، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه اقدام "عناصر اخلالگری" را که روز یک‌شنبه موجب حوادثی در میدان جمهوری در پاریس شدند، تقبیح کرد.

رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد: ما می دانستیم که عناصر اخلالگری وجود دارند که با مدافعان محیط زیست با کسانی که می‌خواهند کنفرانس پاریس به موفقیت برسد، هیچ ارتباطی ندارند و فقط به دنبال به وجود آوردن حادثه هستند.

اولاند هشدار داد: این افراد هیچ جایی در بین ما ندارند و همه تدابیر برای کنار زدن آنان اتخاذ شده است.

وی افزود: این تجمع‌ها بسیار تأسف‌برانگیز و حتی شرم‌آور است زیرا در مکانی برگزار می‌شود که مردم به یاد قربانیان حملات تروریستی سیزده نوامبر، شمع روشن کردند و تاج گل گذاشتند.

انتهای پیام

کد N1049212

وبگردی