آفتاب

سرباز اسرائیلی: هر شب کابوس فلسطینی‌هایی را که کشته‌ام می‌بینم

سرباز اسرائیلی: هر شب کابوس فلسطینی‌هایی را که کشته‌ام می‌بینم

یکی از سربازان ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که هر شب خواب فلسطینی‌هایی را می‌بیند که در جنگ 2007 غزه به شهادت رسانده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری ایلاف، در شبکه‌های اجتماعی مختلف فایل ویدوئی از شخصی که خود را "غال رازون" یکی از سربازان تیپ "گولانی" ارتش رژیم صهیونیستی معرفی می‌کند، منتشر شده است.

این سرباز درباره اتفاقاتی که پس از پایان جنگ علیه غزه در سال 2007 برای او رخ داده، سخن می‌گوید و در بخشی از صحبت‌هایش اعتراف می‌کند: در جنگ غزه 40 فلسطینی را کشتم اما از آن زمان به بعد هر شب آنها را در خواب می‌بینم و آنها از من می‌پرسد چرا آنها را کشتم.

رازون در این نوار ویدئویی از عدم توجه مسئولان به مشکلات روانی که پس از شرکت در جنگ سال 2007 علیه غزه برایش ایجاد شده شکایت کرد و گفت: پیگیری‌هایی که کردم به هیچ نتیجه‌ای نرسید و همه درها را به روی من بستند.

این سرباز اسرائیلی که به نظر مضطرب می‌آید، در ادامه می‌گوید: هیچ توجه و رسیدگی به من نشده و مادرم تمامی هزینه‌های درمانی مرا را پرداخت کرده است. تمامی نزدیکانم به ارتش خدمت کرده‌اند، برادرم و پدربزرگم که به خاطر نقشی که در "نبرد تانک‌ها" در کانال سوئز داشت، به آقای النجدة (کمک) مشهور شده بود.

نبرد سوئز در اکتبر سال 1973 میان ارتش رژیم صهیوونیستی و ارتش مصر رخ داد.

مایل رازون، مادر این سرباز نیز در فیلم مذکور با اشاره به اینکه در بیمارستان هداسا پرستار است، می‌گوید:‌ شما شاهد تنها یکی از حملات عصبی بودید که غال در طول این سال‌ها داشته است اما من هر روز با آنها مواجه هستم.

وی ادامه داد: خانواده ما به همین خاطر از هم پاشید. همسرم تمایلی به درمان پسرمان ندارد و او را از خانه بیرون کرده است. غال می‌خواست خلبان شود، در آزمون‌های خلبانی نیز موفق شد اما در نهایت نیروی زمینی ارتش را انتخاب کرد.

انتهای پیام

کد N1048593

وبگردی