آفتاب

اعتراضات گسترده جهانی با درخواست برای تغییر فاجعه آب و هوایی

اعتراضات گسترده جهانی با درخواست برای تغییر فاجعه آب و هوایی

اعتراضات گسترده‌ای در سراسر جهان با درخواست از رهبران برای اندیشیدن تدبیری برای معکوس کردن فاجعه آب و هوایی برگزار شد. این اعتراضات همچنین در پاریس هم که هنوز از حملات اخیر متزلزل است، شکل گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، از استرالیا تا نیوزیلند، فیلیپین، بنگلادش و ژاپن مردم در آغاز هفته اعتراضات مردمی به خیابان‌ها آمدند و از قدرت‌های جهانی خواستند تا معاهده‌ای را در نشست آب و هوایی سازمان ملل تدوین کنند. این نشست رسما از روز دوشنبه در پاریس آغاز می‌شود.

هزاران تن از مردمی که در ملبورن گردهم آمدند، با در دست داشتن پلاکاردی با عنوان "از خانه مشترکمان دفاع کنید." این شعارها در خیابان‌های ادینبورگ اسکاتلند و ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی هم طنین انداخت. در پاریس، رهبران معنوی درخواستی با یک میلیون و هشتصد هزار امضا از سراسر جهان ارائه کردند و از سیاستمداران خواستند تا اقدامی قاطع برای محدود کردن گرم شدن جهانی و کمک به کشورهای فقیر برای رسیدگی به تغییرات آب و هوایی انجام دهند.

حدود 150 رهبر جهان از جمله باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا، شی جینپینگ رئیس‌جمهوری چین، نارندرا مودی نخست‌وزیر هند و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در کنفرانس پاریس شرکت خواهند کرد و هدف آن تدوین اولین بسته جهانی آب و هوایی است.

انتهای پیام

کد N1048115

وبگردی