آفتاب

اعتراضات در انگلیس و اسپانیا نسبت به پیوستن به کمپین حملات در سوریه

اعتراضات در انگلیس و اسپانیا نسبت به پیوستن به کمپین حملات در سوریه

هم‌زمان با شدت گرفتن تحرکات سیاسی برای گسترش دامنه حملات هوایی انگلیس به سوریه، حدود 5000 تن در لندن علیه مشارکت بالقوه کشورشان در نبردی تازه دست به اعتراض زدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این تظاهرات هزاران تن در لندن، پایتخت انگلیس تجمع کرده و پلاکاردهایی به دست گرفته بودند که روی آن‌ها نوشته شده بود "سوریه را بمباران نکنید" ، "کامرون را رها کنید نه بمب‌ها را" و "هیزم در آتش نریزید".

لیندزی برمن، بنیانگذار "ائتلاف جنگ را متوقف کنید" گفت: تراژدی وحشتناکی در پاریس رخ داد اما این وظیفه یک دولت مسئول است تا به شیوه‌ای مسئولانه به این مساله واکنش نشان دهد و نه اینکه تنها بگوید می‌خواهیم تروریست‌ها را بمباران کنیم.

وی افزود: ما می‌گوییم این کار را انجام ندهید، همان اشتباهی را که در جنگ عراق مرتکب شدید، دوباره تکرار نکنید.

این در حالی است که دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در جریان سخنرانی‌اش در جمهوری مالت در نشست کشورهای مشترک‌المنافع بار دیگر دیدگاهش را مطرح کرده و گفت: داعش تهدیدی برای انگلیس محسوب می‌شود و انجام حملات هوایی در سوریه درست‌ترین کاری است که انگلیس باید انجام دهد.

در همین حال حدود 5000 تن نیز در اعتراضات مادرید علیه اقدام نظامی در سوریه شرکت کردند. آن‌ها نگرانند که اسپانیا بار دیگر به هدف شبه نظامیان و تروریست‌ها تبدیل شود.

در سال 2004 میلادی عوامل القاعده با بمب‌گذاری در چند قطار در پایتخت اسپانیا جان 191 تن را گرفتند.

بسیاری از مردم اسپانیا معتقدند این حمله اقدامی تلافی جویانه نسبت به مشارکت کشورشان در جنگ عراق بود.

اما از آنجایی که اسپانیا به انتخابات 20 دسامبر (29 آذر) نزدیک می‌شود، دولت محافظه کار ماریانو راخوی، نخست وزیر این کشور هرگونه تصمیم گیری را به تعویق انداخته است.

انتهای پیام

کد N1048054

وبگردی