آفتاب

خط آهن تهران-همدان در حال اتمام

خط آهن تهران-همدان در حال اتمام

ایرنا به نقل از معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نوشت: خط آهن تهران - همدان از پیشرفت 95 درصدی زیرسازی و 50 درصدی روسازی تاکنون برخوردار است .

از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا نصرآزادانی در خصوص میزان پیشرفت خط آهن تهران - همدان- سنندج، گفت: اولویت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برای بهره برداری از این خط آهن ابتدا تکمیل قطعه تهران- همدان است، زیرا تا این قطعه به اتمام نرسد، اتصال ریلی سنندج به همدان عملی نخواهد شد.

وی پیرامون پیشرفت 95 درصدی زیرسازی مسیر تهران- همدان اظهار داشت: این مسیر بطول 270 کیلومتر است که روسازی 130 کیلومتر آن انجام شده و زمان بهره برداری از این پروژه بسته به میزان و زمان تخصیص اعتبارات مربوطه می شود و در سال جاری برای کل پروژه ریلی تهران- همدان- سنندج 20 درصد منابع تخصیص یافته است.

معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ، میزان تخصیص اعتباری امسال برای این پروژه را 24 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: بخش عمده ای از این رقم صرف پرداخت مطالبات پیمانکاران شده و پیمانکاران هنوز هم 45 میلیارد تومان مطالبه دارند.

وی افزود: حد فاصل مسیر ریلی همدان- سنندج به سه قطعه تقسیم شده که قطعه نخست آن دارای پیشرفت فیزیکی 45 درصدی٬ قطعه دوم به دلیل وجود معارض و نبود منابع مالی پیشرفت ناچیز پنج درصدی داشته و قطعه سوم این پروژه پیشرفت بالای 90 درصدی دارد.

این مقام مسئول در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: کمبود اعتبار در این پروژه موجب شده که سرعت عملیات اجرایی با کندی مواجه شود و تزریق اعتبار متناسب با نیاز پروژه نیست و چنانچه اعتبارات به این پروژه برسد سرعت اجرای آن نیز بالا می رود.

پیش از این اعلام شد سهم حمل ونقل ریلی از رقم کمتر از هشت درصدی فعلی در حمل ونقل عمومی ، در قالب سند چشم انداز 1404 باید به 18 درصد افزایش یابد . 

22439

کد N1047418

وبگردی