آفتاب

روایت سیاستمدار عراقی از خوش‌خدمتی‌های اردوغان به داعش

روایت سیاستمدار عراقی از خوش‌خدمتی‌های اردوغان به داعش

نماینده «ائتلاف ملی» عراق با اشاره به برخی خوش‌خدمتی های آنکارا به داعش، گفت: داعش نفت سرقت شده از عراق و سوریه را بشکه ای ۲۰ دلار یعنی نصف قیمت جهانی در بازار سیاه ترکیه به فروش می رساند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «رأی الیوم»، «موفق الربیعی» نماینده «ائتلاف ملی» عراق در سخنانی از اقدام داعش در فروش نفت سرقتی از عراق و سوریه در بازار سیاه ترکیه خبر داد.

بر اساس این گزارش، وی در این ارتباط تصریح کرد: داعش نفتی را که از سوریه و عراق به سرقت می برد، بشکه ای ۲۰ دلار یعنی نصف قیمت جهانی در بازار سیاه ترکیه به فروش می رساند.

وی با بیان اینکه فروش بی دردسر نفت سرقتی عراق و سوریه در بازار سیاه ترکیه نوع اول حمایت های آنکارا از تروریست های به شمار می رود، تصریح کرد: نوع دوم حمایت های آنکارا از داعش در جذب اعضای جدید برای این گروه تروریستی خلاصه می شود. 

نماینده «ائتلاف ملی» عراق در این ارتباط ادامه داد: دولت ترکیه تلاش می کند تا بسیاری از اتباع عربی و خارجی که به این کشور سفر می کنند را به عضویت داعش درآورده و متعاقبا آنها را به موصل در عراق و الرقه در سوریه اعزام کند.

الربیعی همچنین اظهار داشت: خدمت دیگری که آنکارا به تروریست های داعش انجام می دهد، درمان اعضای مجروح این گروه در بیمارستان های خود است.

کد N1047335

وبگردی