آفتاب
با رسیدن دما به منفی ۸.۸ درجه سانتیگراد؛

یخبندان دربام ایران آغاز شد/ غافل گیر شدن دانشجویان از سرما

یخبندان دربام ایران آغاز شد/ غافل گیر شدن دانشجویان از سرما

شهرکرد - روزهای سرد چهارمحال و بختیاری آغاز شده است و هم‌اکنون سردی هوا به‌گونه‌ای است که با غروب آفتاب بیرون ماندن از خانه امکان‌پذیر نیست و سرما دانشجویان جدیدالورود را غافل گیرکرده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: استان چهارمحال و بختیاری استانی سردسیر و کوهستانی است که دما از اواخر پاییز در این استان به زیر صفر می‌رود و با غروب آفتاب بیرون ماندن از خانه امکان‌پذیر نیست.

چند روزی است که هوا در این استان به‌شدت سرد شده است و دما همزمان با غروب آفتاب افت شدیدی پیدا می‌کند.

هم‌اکنون دما در شهرکرد به منفی ۸.۸ درجه رسیده است و با غروب آفتاب آب جاری شدن در کوچه‌ها و خیابان‌ها به‌سرعت یخ می بند.

بازار شهرکرد با غروب آفتاب از رونق می‌ایستد و همه مردم سوار بر خودروها می‌شوند و مسیر خانه را در پیش می‌گیرند. همزمان با غروب آفتاب مسافران تاکسی‌ها و اتوبوس‌های شرکت واحد بیشتر می‌شود و همه سعی می‌کنند که سریع‌تر خود را به خانه برسانند.

مدتی بعد از غروب آفتاب فروشگاه‌های سطح بازار شهرهای مختلف استان نیز با سرد شدن هوا و نبود مشتری یکی‌یکی تعطیل می‌شوند و کسب‌وکارها تا صبح روز آینده تعطیل می‌شود.

در این میان دانشجوهایی جدیدالورود دانشگاه‌های استان چهارمحال و بختیاری که تاکنون سرما با این شدت را تجربه نکرده بودند از وجود سرمای شدید در این استان غافلگیر شده‌اند.

مهمترین دانشگاه ها با بیشترین دانشجویان در شهرکرد واقع شده است و این در حالی است که دمای هوا در شهرکرد از مناطق دیگر استان به واسطه شرایط توپوگرافی این شهر سردتر می شود.

سرما چهارمحال و بختیاری برای دانشجویانی که عادت به سرما ندارند آزار دهنده است و تحصیل را بسیار سخت سپری می کنند یکی از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه‌های استان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هوا در استان چهارمحال و بختیاری بسیار سرد شده است و من تاکنون این سرما را تجربه نکرده‌ام.

حسینی ادامه داد: من اهل خوزستان هستم و تجربه دمای زیر صفر را تاکنون در عمرم نداشته‌ام.

این دانشجوی خوزستانی عنوان کرد: صبح‌ها هوا در این استان بسیار سرد است و بعدازظهرها نیز با غروب آفتاب هوا به‌شدت سرد می‌شود.

وی اظهار داشت: من به همراه بسیاری از دانشجویان غیربومی استان به‌واسطه شدت سرما مجبور شدیم لباس‌های بسیار گرم زمستانی مختص سرمای این منطقه را خریداری کنیم.

وی ادامه داد: باوجوداینکه هم‌اکنون در فصل پاییز هستیم، اما هوا بسیار سرد شده است و به نظر می‌رسد که سرما در این استان با آمدن فصل زمستان بسیار سردتر می‌شود و برای دانشجویان غیربومی که اهل مناطق گرمسیر کشور هستند، تحصیل کردن بسیار سخت سپری شود.

حسینی ادامه داد: بسیاری از روزها نسیم بسیار سردی در روز می‌وزد که این امر نیز برای دانشجویانی که عادت ندارند بسیار آزاردهنده است.

دما در شهرکرد طی دو روز آینده به منفی ۱۰ درجه می رسد

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص اظهار داشت: هوا مدتی است که در چهارمحال و بختیاری بسیار سرد شده است.

مهرداد قطره عنوان کرد: هم‌اکنون شهرکرد با دمای منفی ۸.۸ درجه سانتی‌گراد سردترین منطقه چهارمحال و بختیاری است.

وی عنوان کرد: کاهش دما با غروب آفتاب در سطح شهرها و مناطق مختلف استان آغاز می‌شود و در بامداد به پایین‌ترین نقطه خود می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری در ادامه در جواب سؤال خبرنگار مهر درباره اینکه چرا دمای شهرکرد نسبت به دیگر مناطق استان همیشه پایین‌تر است، عنوان کرد: منطقه شهرکرد در دشت واقع‌شده است و سطح منطقه شهرکرد پایین است و توده‌هوای سرد در پایین‌ترین قسمت قرارمی گیرد و به همین واسطه است که دما در این شهرکرد در بیشتر اوقات از دیگر مناطق استان پایین‌تر است.

وی عنوان کرد: طی دو روز آینده دمای هوا در استان کاهش پیدا می‌کند و دمای شهر شهرکرد به حدود منفی ۱۰ درجه می‌رسد.

قطره ادامه داد: روند کاهش دما در این استان آغازشده است و تاپایان فصل سرما ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در صورت ورود توده‌هوا و سامانه بارشی احتمال افزایش دما در سطح استان وجود خواهد داشت.

بزرگ‌ترین دانشگاه‌های استان چهارمحال و بختیاری با بیشترین دانشجویان در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارند.

کد N1046736

وبگردی