آفتاب

آزادسازی منطقه‌ای دیگر در رمادی/کشف گور دسته جمعی جدید در سنجار

آزادسازی منطقه‌ای دیگر در رمادی/کشف گور دسته جمعی جدید در سنجار

همزمان با ادامه پیشروی نیروهای عراقی در استان الانبار و آزادسازی منطقه‌ای دیگر در شهر رمادی، منابع عراقی از کشف یک گور دسته جمعی دیگر در شهر سنجار خبر دادند که جسد 110 ایزدی در داخل آن قرار داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، منابع امنیتی عراق اعلام کردند که نیروهای مشترک عراقی در ادامه پیشروی‌های خود در استان الانبار کنترل منطقه "الرمیله" در شرق شهر رمادی، مرکز این استان را در دست گرفتند و پرچم عراق را بر فراز ساختمان‌های این منطقه برافراشتند.

به گفته این منابع، طی درگیری شدید میان نیروهای عراقی و تروریست‌های داعش ده‌ها داعشی کشته شدند. همچنین پایگاه‌های داعش با موشک و جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش هدف قرار گرفت که به منهدم شدن ده‌ها خودروی نظامی داعش انجامید.

پیشروی نیروهای عراقی در حالی ادامه دارد که مسئولان محلی و رهبران عشایر الانبار نسبت به نزدیک بودن آزادسازی رمادی به دلیل محاصره کامل آن توسط نیروهای عراقی خوشبین هستند.

همچنین اخبار حاکی از این است که داعشی‌ها برای ممانعت از هدف قرار گرفتن خود را در میان ساکنان مخفی می‌کنند.

به گفته سلمان الفهداوی، یکی از رهبران عشایر الانبار تاکید کرد: داعشی‌هایی که در اطراف شهر رمادی بودند و از طریق تک تیراندازها و عاملان انتحاری مانع از پیشروی نیروهای عراقی به سمت مرکز این شهر می‌شدند در حال عقب نشینی از پایگاه‌های خود به ویژه در منطقه التأمیم هستند و پس از موفقیت نیروهای عراقی در آزادسازی پل استراتژیک فلسطین داعشی‌ها کاملا محاصره شده‌اند.

از سوی دیگر، در استان صلاح الدین نیز طی بمباران تجمع داعش در کوه‌های مکحول توسط ائتلاف ده‌ها داعشی از جمله رهبران این گروه کشته شدند.

به گفته منابع، نیروهای عراقی عملیاتی را در شرق صلاح الدین انجام داده و مواضع داعش در ارتفاعات حمرین را بمباران کردند که به کشته شدن تعدادی از افراد مسلح انجامید.

در غرب تکریت نیز تعداد زیادی از داعشی‌ها کشته و چند خودروی آن‌ها منهدم شد.

در همین راستا و پس از آنکه اخیرا شهر سنجار توسط نیروهای کرد آزاد شد، خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق در بازدید از این شهر تاکید کرد که وی از حیدر العبادی، نخست وزیر عراق خواست تا ایزدی‌ها در سنجار را مسلح کند.

وی بر نزدیک بودن آغاز عملیات آزادسازی نینوا و آزادسازی شهر رمادی تاکید کرد و گفت: عملیات نظامی در الانبار براساس برنامه مشخص پیش می‌رود و آزادسازی موصل از اقلیم کردستان و جنوب استان نینوا انجام خواهد شد و جنگی سرنوشت ساز و پایان داعش خواهد بود.

العبیدی بر آمادگی دولت مرکزی عراق برای همکاری با دولت محلی نینوا و اقلیم کردستان جهت برقراری ثبات در سنجار و بازگشت ساکنانش به این شهر تاکید کرد.

از سوی دیگر فرماندار سنجار از کشف یک گور دسته جمعی دیگر در این شهر خبر داد که جسد 110 ایزدی در داخل آن قرار داشت.

پیش از این نیز چند گور دسته جمعی دیگر در این شهر کشف شده بود.

انتهای پیام

کد N1046689

وبگردی