آفتاب

"اباعود قصد انجام حملاتی علیه اهداف یهودیان در پاریس را داشته است"

"اباعود قصد انجام حملاتی علیه اهداف یهودیان در پاریس را داشته است"

چند منبع نزدیک به تحقیقات درباره حملات تروریستی 13 نوامبر در پاریس گفته‌اند، رهبر حلقه‌ای که پشت این حملات بوده قصد حمله به چند هدف متعلق به یهودیان و همچنین اخلال در فعالیت مدارس و سیستم حمل‌ونقل در فرانسه را داشته و سهولت تردد در مرزهای کشورهای اروپا را به تمسخر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این منابع روز جمعه اظهار کردند، عبدالحمید اباعود، مغز متفکر حملات تروریستی پاریس که یک تبعه بلژیکی با اصالت مراکشی است، همچنین بسیار از این مساله که توانسته دو ماه قبل از این حادثه با سهولت مجددا از مبدا سوریه وارد یونان و اتحادیه اروپا شود و از سردرگمی به وجود آمده از بابت بحران پناهجویان و منطقه بدون روادید شینگن استفاده کند، خرسند بوده است.

اظهارات این منابع در تایید گزارشی است که اخیرا منتشر شده و در آن بخش‌هایی از اظهارات محرمانه شاهدان نزد پلیس فاش شد. این اظهارات که توسط یک مجله فرانسوی به نام "والور اکتوئل" فاش شدند حاکی از آن بودند که چطور اباعود دو روز بعد از وقوع کشتار در پاریس به نزد حسنا آیت بوالحسن، از خویشاوندان نزدیک خود رفته و از او درخواست کرده که او را مخفی کند.

هم اباعود و هم بو الحسن در حمله پلیس فرانسه در تاریخ 18 نوامبر در محله سن دنیس در شمال پاریس کشته شدند.

در اظهارات شاهدان آمده است که اباعود در طراحی حملات آینده‌اش به بوالحسن در تاریخ 15 نوامبر گفته است که حملات بدتری را در محله‌های نزدیک به یهودیان انجام خواهند داد و در فعالیت مدارس و سیستم حمل و نقل عمومی اخلال ایجاد خواهند کرد.

همچنین اباعود گفت که به بوالحسن 5000 یورو پول می‌دهد تا برای او و یکی از همدستانش دو دست لباس و دو جفت کفش بخرد تا آنها بتوانند با ظاهری مبدل دست به یک حمله برنامه‌ریزی شده در منطقه تجاری "لا دفانس" در پاریس بزنند.

انتهای پیام

کد N1046597

وبگردی