آفتاب

رژیم صهیونیستی احتمال انحلال تشکیلات خودگردان فلسطین را بررسی کرد

رژیم صهیونیستی احتمال انحلال تشکیلات خودگردان فلسطین را بررسی کرد

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در دو جلسه احتمال انحلال تشکیلات خودگردان فلسطین پس از شکست سفر جان کری به منطقه را مورد بحث و بررسی قرار داد که گفته می‌شود به نتیجه مشخصی نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه عبری زبان هاآرتص ضمن اشاره به این مطلب، افزود: این جلسات بنا به درخواست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس برگزار شد و بدون نتیجه‌گیری درباره راهکارهای مقابله با انحلال تشکیلات خودگردان به پایان رسید.

این منبع خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در این جلسات بی ثمرماندن سفر جان کری، وزیر خارجه آمریکا به منطقه با احتمال انحلال تشکیلات خودگردان را مرتبط دانسته، افزودند: تشدید بحران اقتصادی در مناطق تحت حاکمیت تشکیلات خودگردان احتمال فروپاشی تشکیلات رام الله را تقویت می‌کند.

این روزنامه ضمن اشاره به اختلافات گسترده و عمیق میان مقامات امنیتی-نظامی و سیاسی اسرائیل، افزود، مقامات سازمان امنیت داخلی رژیم اشغالگر قدس "شاباک" و ارتش اسرائیل نسبت به انحلال و فروپاشی این تشکیلات به شدت نگران هستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، برخی اعضای این کابینه تصریح کردند: فروپاشی تشکیلات حودگردان به نفع اسرائیل است. آنان هرگونه پیشنهاد در زمینه تداوم بخشیدن به موجودیت تشکیلات رام الله را رد کردند.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا از زمان آغاز انتفاضه قدس از روز نخست اکتبر گذشته تاکنون دومین بار است که به منطقه سفر می‌کند. این سفر با هدف دیدار با برخی مقامات منطقه برای آگاهی از سیر تحولات انتفاضه قدس و بررسی راه‌های سرکوب آن صورت می‌گیرد، انتفاضه‌ای که روز به روز بر دامنه آن افزوده می شود.

انتهای پیام

کد N1046572

وبگردی