آفتاب

پاکستان روابط نظامی خود را با عربستان توسعه می دهد

پاکستان روابط نظامی خود را با عربستان توسعه می دهد

نیروی دریای پاکستان ناو جنگی خود را برای توسعه روابط نظامی با عربستان در خصوص آموزش نیروهای امنیتی و مبارزه با تروریسم به این کشور اعزام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «روزنامه پاکستان»، نیروی دریایی پاکستان ناو جنگی «طارق» را برای توسعه روابط نظامی با عربستان راهی این کشور کرد.

هدف از اعزام ناو جنگی طارق که در حال حاضر در بندر جده لنگر انداخته مبارزه با دزدان دریای و آموزش نیروهای عربستانی عنوان شده است.

این ناو جنگی که «سید سد علی عمران» فرماندهی آن را به عهده دارد با عبور از خلیج عدن وارد جده شده و قرار است برای مبارزه با تروریسم در آبهای بین‌المللی فعال شود.

در مراسم استقبال از ناو جنگی پاکستان «شهریار اکبر‌خان» سر کنسول این کشور در جده، جمعی از افسران عالی رتبه عربستان و نمایندگان نیروی هوایی مصر حضور داشتند.

ناو جنگی طارق ساخت انگلیس است که نیروی دریای پاکستان با نصب سلاح‌های پیشرفته آن را بازسازی کرده است. نام این ناو جنگی از نام «طارق ابن زیاد» رهبر مسلمانی که در سال ۷۲۰ میلادی درگذشت برگرفته شده است.

ناو جنگی پاکستان در حالی به عربستان اعزام شده که «نجیب الله خان» از فرماندهان عالی ارتش پاکستان نیز در رأس هیئتی به این کشور سفر و در دیدار با «سلیم العطیبی» فرمانده نیروهای امنیتی ویژه عربستان در خصوص افزایش همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های امنیتی گفتگو کرده است.

 

کد N1046093

وبگردی