آفتاب
امام جمعه ایلام:

مسئولان کشور در برابر نفوذ فرهنگی دشمن هوشیار باشند

مسئولان کشور در برابر نفوذ فرهنگی دشمن هوشیار باشند

ایلام-امام جمعه ایلام گفت: مسئولان کشور در برابر نفوذ فرهنگی دشمن هوشیار باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد نقی لطفی در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: دیدار تاریخی پوتین رئیس جمهور کشور بزرگ روسیه با رهبر معظم انقلاب پیامهای مهمی برای منطقه و جهان دارد.

وی ادامه داد: اقدامی که آقای پوتین به محض ورود به ایران انجام دادند و به دور از عرف تشریفات مقامات رسمی ترجیح دادند به دیدار رهبر فرزانه انقلاب بروند در عرف دیپلماتیک دارای معنا و مفهوم خاصی است و این دیدار در فضای بسیار صمیمی و در عین حال راهبردی برگزار شد که تا به حال نمونه ای در ملاقات سران کشورهای جهان دیده نشده است.

امام جمعه ایلام عنوان کرد: اولین پیام این دیدار مهم و تاریخی پیروزی ائتلاف جدید ضد داعش با محوریت ایران، روسیه و همکاری دولتهای سوریه و عراق و آن هم در کوتاهترین زمان ممکن و ناکام بودن ائتلاف دروغین آمریکا و کشورهای اروپایی، ارتجاع عرب و رژیم ترکیه پس از دو سال علیه گروهک تکفیری داعش در سوریه و عراق است.

حجت الاسلام لطفی عنوان کرد: دومین پیام این ملاقات مواضع مشترک روسیه و ایران پیرامون تعیین سرنوشت آینده سیاسی سوریه توسط مردم آن هم در یک انتخابات کاملا آزاد است.

امام جمعه ایلام افزود: سومین پیام این دیدار این است که هیچ راه حل سیاسی که مورد رضایت مردم و دولت قانونی سوریه نباشد موفق نخواهد بود و چهارمین پیام اقدام رئیس جمهور روسیه این است که جایگاه بین المللی و منطقه ای ایران در تحولات سیاسی، امنیتی و فرهنگی مهم و راهبردی و تاثیرگذار است.

وی افزود: نه تنها ایران در نقشه سیاسی جهان منزوی نیست بلکه به عنوان کانون توجه تحلیل گران، بازیگران سیاسی جهان، قلب تپنده امت اسلامی، رهبری جنبش بیداری اسلامی، پرچم دار آزادی خواهی، استقلال طلبی و استکبار ستیزی در اذهان مردم جهان پذیرفته شده ‌است.

امام جمعه ایلام بیان داشت: مسئله دیگر هوشیاری مسئولان فرهنگی کشور در برابر نفوذ فرهنگی دشمن در قالب روابط اقتصادی و فرهنگی که به صورت مکرر مورد تاکید رهبری است.

وی گفت: نباید تفسیرها و تحلیل های جناهی و گروهی و سلیقه ای مورد غفلت قرار بگیرد و دشمنان از اختلاف مسئولان نهایت استفاده را داشته باشند و با همکاری مزدوران داخلی و روشنفکران غرب گرا برنامه مخرب فرهنگی را در داخل کشور عملیاتی کنند‌.

امام جمعه ایلام افزود: اهمیت و جایگاه اربعین در آن است که با تدبیر الهی خاندان پیامبر نهضت حسینی برای همیشه جاودانه شد، اصولا اربعین در فرهنگ پویای تشیع و سیره عملی و اخلاقی و سیاسی حضرات معصومین(ع) جایگاه مهم و اساسی دارد. برپایی اربعین حسینی، حماسه عاشورا و قیام خونین سیدالشهدا به عنوان یک جریان سیاسی و تاریخی در افشای جنایات بنی امیه نقشی بی بدیل و بسیار کارساز و موثری داشته است.

وی اظهار داشت: چون در آستانه اربعین حسینی هستیم در این چند روز باقی مانده به اربعین ضمن تشکر و قدردانی مجدد از مردم شریف و مهمان نواز استان مجدد از همه همشهریان گرامی استدعا دارم نسبت به همه زائران عزیز نهایت محبت و احترام را داشته باشند و از آنها به بهترین نحو ممکن چه در وقت رفتن به عراق و چه در زمان برگشتن پذیرایی خوب و شایسته داشته باشند.

کد N1045761

وبگردی