آفتاب
معاون بهزیستی استان:

23 هزار قمی از خدمات مشاوره بهزیستی استفاده کردند

23 هزار قمی از خدمات مشاوره بهزیستی استفاده کردند

معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی قم گفت: در شش ماه ابتدایی امسال، 23 هزار و 575 تن از خدمات مشاوره مراکز روان‌شناختی زیر نظارت این سازمان به‌صورت تلفنی و حضوری بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم،«حجت‌الله محمدزاده»، در این زمینه افزود: 12 هزار و 438 نفر به‌صورت غیرحضوری و 11 هزار و 137 نفر به‌صورت حضوری استفاده کرده‌اند.

وی مهم‌ترین برنامه‌های دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سال جاری را گسترش طرح آموزش مهارت‌های زندگی خانواده ویژه افراد متأهل با هدف آموزش مدیریت اقتصادی خانوار و تقویت و افزایش توان مدیریتی افراد در زمینه مسائل اقتصادی خانواده عنوان کرد.

وی گفت: هدف از تأسیس مرکز مشاوره عمومی پاسخ به نیازهای مشورتی و روان‌شناختی در حیطه‌های فردی، گروهی، خانوادگی به‌منظور ارتقاء توانایی‌ها و سلامت روان مراجعان و پیشگیری از اختلالات و مشکلات روانی اجتماعی با استفاده از شیوه‌های مشاوره‌ای، مداخله‌ای و آموزشی است.

محمدزاده خاطرنشان کرد: موضوعات اعتیاد، ازدواج و خانواده، روان‌درمانی، مشاوره صنعتی و سازمانی، مشاوره تحصیلی و تربیتی، اختلالات یادگیری، اختلالات خوردن و اختلالات جنسی بر اساس موضوع، در محور خدمات تخصصی قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که راهنمایی و مشاوره اعم از حضوری و یا غیرحضوری یکی از موثرترین خدمات تخصصی در جلوگیری از بروز بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی است، افزود: مراکز مشاوره با به‌کارگیری نیروهای تخصصی شامل روانپزشک، روانشناس، مشاور و مددکار اجتماعی درصدد درمان و پیشگیری از آسیب‌های روانی، اجتماعی و ارتقاء سطح بهداشت و سلامت روان فرد و جامعه است.

انتهای پیام

کد N1045504

وبگردی