آفتاب
داورزنی عنوان کرد:

لوزانو مورد تایید ولاسکو است/نباید برای المپیکی شدن ریسک می‎کردیم

لوزانو مورد تایید ولاسکو است/نباید برای المپیکی شدن ریسک می‎کردیم

رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینکه برای انتخاب لوزانو با ولاسکو مشورت نکردیم اما این مربی جزو گزینه های مورد تایید وی بود، گفت: برای اینکه ریسک المپیکی شدن را کم کنیم، تصمیم به تغییر کادر فنی گرفتیم.

به گزارش خبرنگارمهر، محمدرضا داورزنی در آغاز صحبت های خود با اشاره به حضورش در هیات رئیسه فدراسیون جهانی والیبال اظهارداشت: بعد از 97 سال از آغاز فعالیت والیبال در ایران، این برای نخستین بار است که یک ایرانی عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی والیبال می شود امیدوارم از این فرصت ایجاد شده به خصوص در تعاملات بین المللی بتوانیم به خوبی استفاده ببریم.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب لوزانو به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال و اینکه گفته می شود این انتخاب با مشورت خولیو ولاسکو انجام شد، خاطرنشان کرد: موضوع همکاری با لوزانو آناستاری طی چند سال گذشته و از جمله زمان پایان کار خولیو ولاسکو با والیبال ایران مطرح شد. همان زمان ولاسکو از 6 - 5 مربی به عنوان گزینه های پیشنهادی برای همکاری با فدراسیون والیبال ایران نام برد و از جمله لوزانو و آناستازی؛ در واقع لوزانو جرو مربیان مورد تایید ولاسکو بود. البته در آن مقطع بنا به شرایطی تصمیم دیگری گرفته شد و کواچ به عنوان سرمربی انتخاب شد تا اینکه در این مقطع تصمیم به همکاری با لوزانو گرفتیم. 

رئیس فدراسیون والیبال که با برنامه ورزش و مردم صحبت می کرد، در این رابطه و در مورد اینکه لوزانو سال 2007 - 2006 به عنوان بهترین مربی دنیا انتخاب شد اما طی چند سال گذشته موفقیت چشمگیری نداشته است و اینکه بهتر نبود دوباره ولاسکو به والیبال ایران می آمد، گفت: البته باید بگویم در آن مقطع هم که ولاسکو به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران انتخاب شد، خیلی ها به این انتخاب انتقاد کردند اما در کل برای موفقیت باید همه عوامل و از جمله مهره های روی نیمکت با هم هماهنگ باشند مثل بازیکن و مربی؛ 

داورزنی همچنین ضمن تشکر از وزارت ورزش و جوانان و وزیر ورزش و اینکه با پیگیری های انجام شده پاداش اعضای تیم ملی والیبال که از سوی هیات دولت مصوب شده بود، پیش از سفر به ژاپن پرداخت شد، در مورد نحوه کار لوزانو و سیچلو در ایران گفت: تا حدود 23 روز دیگر این دو مربی به ایران می آیند تا رسما قراردادشان را با والیبال ایران را امضا کرده و کارشان را شروع کنند. البته سیچلو بیشتر از لوزانو در ایران خواهد بود. این مربی به ویژه در مرحله پلی آف مسابقات لیگ برتر در ایران حضور خواهد داشت تا عملکرد بازیکنان را از نزدیک زیر نظر داشته باشد. 

وی تصریح کرد: اردوی تیم ملی والیبال بعد از مشخص شدن چهره 4 تیم برتر لیگ و باحضور بهترین های 8 تیمی که از حضور درنیمه نهایی باز می مانند، آغاز خواهد شد. بعد از تعطیلات نوروز نیز سایر بازیکنان منتخب از دیگر تیم ها به این اردو ملحق خواهند شد.

«انتخاب کواج به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال درست بود؟»، داورزنی در پاسخ به این پرسش گفت: نمی توان پاسخ بله یا خیر به این پرسش داد. این مربی زمانی که به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران انتخاب شد، یکی از بهترین های اروپا بود. البته باید در انتخاب سایر سایر عوامل بیشتر دقت می‌کردیم تا آسیب نبینیم. به هر حال ما هشت سال است که برای المپیکی شدن تلاش می کنیم، شاید گر با کواچ هم ادامه می‌دادیم شانس المپیکی شدن را داشتیم اما برای اینکه اینار ریسک خود را به حداقل برسانیم و آن را به صفر برسانیم تصمیم به تغییر کادر فنی گرفتیم.

کد N1045441

وبگردی