آفتاب

عبدی: دولت سازوکار یک انتخابات مطمئن را فراهم کند

عبدی: دولت سازوکار یک انتخابات مطمئن را فراهم کند

نماینده مردم خرم‌آباد گفت: دولت موظف است سازوکارهای لازم را برای برگزاری انتخاباتی مطمئن فراهم کند و این امر می‌تواند به پرشورشدن انتخابات نیز کمک کند.

ایرج عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌، اظهار کرد: مطالبی که در حوزه انتخابات حائز اهمیت است بحث با شکوه برگزار شدن آن است. اگر مردم به این نتیجه برسند که آرای آنها در انتخابات موثر است قطعا با اشتیاق در حوزه انتخابات فعالیت می‌کنند که الحمدالله این وضعیت در کشور ما وجود دارد.

وی وجود جریانات سیاسی را در کشور یک ضرورت خواند و اظهار کرد: نقش مجلس شورای اسلامی در زندگی مردم دو چندان است و اهمیت زیادی دارد که حکومت، دستگاه‌های نظارتی و دولت باید نسبت به این موضوع آگاه باشند قوانینی که در مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود دارای اهمیت زیادی است.

عبدی تصریح کرد: مطالبات گروه‌های سیاسی باید طبق خواسته‌های مردم باشند یعنی گروه های سیاسی باید خواسته های واقعی مردم را مطالبه کنند و نظر پردازی و نظرسازی انجام ندهند چرا که این کار به نفع هیچ کس نیست.

این نماینده مردم خرم‌آباد با بیان اینکه اگر در کشور احزاب وجود داشت،‌ آن‌ها برای انتخاب افراد، کار کارشناسی انجام می‌دادند گفت: اگر این گونه بود احزاب نخبگان را انتخاب و به مردم معرفی می‌کردند اما اکنون که در کشور حزب به معنای واقعی نداریم گروه‌های سیاسی باید در این زمینه تلاش کنند.

وی گفت: گروه‌های سیاسی باید به منافع ملی توجه کنند تا یک فضای کارشناسی در مجلس آینده شکل بگیرد زیرا مجلس شورای اسلامی نقش مجلس مشاوران،‌ مجلس خواص و مجلس سنا را ایفا می‌کند لذا اهمیت دو چندانی دارد و باید به آن توجه شود.

انتهای پیام

کد N1045245

وبگردی