آفتاب
/صداقت؛ اعتماد و اعتبار/

«اعتماد نتیجه صداقت گفتار یک رسانه است»

«اعتماد نتیجه صداقت گفتار یک رسانه است»

یک استاد ارتباطات درباره‌ی لزوم رعایت اصل صداقت در رسانه‌ها و این‌که این اصل تا چه میزان درحال حاضر در رسانه ها رعایت می شود، گفت: یکی از آیتم‌هایی که برای رسانه اعتبار می‌آورد، مسلما اعتمادی است که افراد به آن رسانه دارند. به نوعی اعتماد نتیجه صداقت گفتار یک رسانه است.

***

دکتر سارا محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار بخش رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در همین زمینه خاطرنشان کرد: مردم نسبت به اخبار کشور بی‌خبر نیستند و از طریق کانال‌های مختلف یک اتفاق را می‌توانند چک کنند و بعضا خودشان شاهد وقایع ای بوده اند، بنابراین زمانی که تضادها را می‌بینند قطعا اعتمادشان را نسبت به رسانه‌هایی که صداقت ندارند از دست می‌دهند و در نهایت دیگر به آن رسانه‌ها مراجعه نمی‌کنند.

مدیر گروه ارتباطات دانشگاه آزاد تهران غرب همچنین عنوان کرد: یک رسانه زمانی می‌تواند ماندگار باشد که مخاطب داشته باشد. اگر یک رسانه در گفتارش صداقت نداشته باشد، بی‌اعتمادی به همراه می‌آورد و اعتبار خود را از دست می‌دهد. رسانه‌ای هم که مخاطب نداشته باشد، دیگر هویت واقعی خودش را نخواهد داشت.

این استاد ارتباطات در ادامه‌ی صحبت‌هایش بیان کرد: علاوه بر رعایت صداقت در اخبار رسانه‌ها یک وظیفه دیگر برعهده رسانه است و آن اینکه، رسانه به عنوان یکی از ارکان اصلی جامعه‌ ، وظیفه نهادینه‌ کردن یکسری مفاهیم را بر روی جامعه‌پذیر‌ کردن افراد دارد که یکی از مهم‌ترین این موارد همین بحث صداقت است.

محمدپور در پایان این گفت‌وگو یادآور شد: براین اساس رسانه به عنوان یکی از وظایف اصلی‌اش باید صداقت در گفتار خودش را رعایت کند تا این ارزش در جامعه ما نهادینه شود.

انتهای پیام

کد N1045202

وبگردی