آفتاب

تاکید استاندار قم بر اجرای طرح‌های آبخیزداری

تاکید استاندار قم بر اجرای طرح‌های آبخیزداری

استاندار قم با بیان این‌که مساله آبخیزداری و مقابله با سیلاب از اولویت‌های مهم مسئولان استان در بحث مدیریت بحران است، گفت: بخش قابل توجهی از بودجه مدیریت بحران استان، به مدیریت سیلاب تخصیص می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، سید مهدی صادقی روز پنجشنبه در دیدار معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور طی سخنانی بر ضرورت تلاش برای جلوگیری از وقوع سیل در استان تاکید کرد.

وی با اشاره به وقوع سیلاب در سطح کشور و استان طی سال‌های اخیر، این مساله را نشان از ضعف در اجرای برنامه‌های آبخیزداری دانست و افزود: باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از وقوع این مساله اندیشیده شود.

وی بارش‌های اخیر در قم را زنگ خطری برای مسئولان عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت آمادگی دستگاه‌ها در راستای مدیریت این‌گونه رخدادها افزود: خوشبختانه با اقدام‌های امدادی توانستیم آسیب‌های این بارش را به حداقل برسانیم.

استاندار قم استفاده از اعتبارات ملی در بحث آبخیزداری را ضروری برشمرد و تصریح کرد: در صورت هماهنگی مسئولان ملی و استانی و تخصیص اعتبارات لازم، اقدام‌های متناسب در زمینه توسعه مراتع و مقابله با سیلاب صورت می‌گیرد.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در این دیدار با بیان این‌که کشور در طول سال‌های اخیر از خشکسالی و یا از ترآبی آسیب دیده است افزود: در صورتی که اقدامات مناسب عملیاتی شود، شاهد بهره‌برداری حداکثری از نزولات الهی خواهیم بود.

پرویز گرشاسبی، مدیریت سیلاب از طریق ایجاد پوشش گیاهی را امری ضروری برشمرد و گفت: احیای مراتع باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

وی هم‌چنین با اشاره به مطالعات توجیهی طرح‌های آبخیزداری در قم، از تخصیص اعتبارات به استان قم در راستای اجرای طرح های آبخیزداری خبر داد.

انتهای پیام

کد N1045025

وبگردی