آفتاب
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

25 درصد تسهیلات بانک‌ها باید در اختیار کشاورزی قرار گیرد

25 درصد تسهیلات بانک‌ها باید در اختیار کشاورزی قرار گیرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال باید حداقل 25 درصد تسهیلات بانک‌ها در اختیار بخش کشاورزی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، نیاز علی ابراهیمی پاک در جلسه تعاونی باغداران سبزدشت جمال آباد، کانون کشاورزان خبره استان و کمیته تخصصی باغبانی کشور که با حضور معاونان و مدیران در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با بررسی انجام شده متاسفانه در 10 سال گذشته اعتباراتی که در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفته است در بخش کشاورزی مصرف نشده است.

وی افزود: طی چند سال گذشته تنها 20 درصد اعتبارات تخصیص داده شده به بخش کشاورزی به کشاورزان پرداخت شده و 80 درصد کشاورزان نتوانسته‌اند از این اعتبارات استفاده کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با تاکید بر این‌که امسال حداقل 25 درصد تسهیلات بانک‌ها به بخش کشاورزی اختصاص یابد، خاطرنشان کرد: درآمد سالیانه بخش کشاورزی استان 8 هزار میلیارد تومان است که اگر بخواهیم کشاورزی خوبی داشته باشیم باید حداقل سالانه 20 درصد سرمایه‌گذاری در این بخش صورت گیرد تا تولید پایداری داشته باشیم.

ابراهیمی پاک تصریح کرد: سالانه بین 1500 تا 2000 میلیارد تومان باید در بخش کشاورزی استان سرمایه‌گذاری انجام شود تا بتوان به تولید پایدار دست یافت.

وی گفت: امسال 26 تعاونی تولید کشاورزی در استان تاسیس خواهد شد که خدمت شایانی به بخش کشاورزی خواهد کرد.

ابراهیمی پاک اضافه کرد: بخش خصوصی توانایی و کمک موثری در پیشبرد اهداف بخش کشاورزی و پایداری تولید و امنیت غذایی دارند.

محمد مهاجری قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این جلسه گفت: پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی توسعه پایدار کشاورزی است که تامین امنیت غذایی نیز به جهاد کشاورزی واگذار شده است.

وی افزود: باید با ارتباط، همدلی و وفاق منسجم‌تری بین کشاورزان و تولید کنندگان و جهاد کشاورزی برقرار شود تا بتوان مشکلات بخش کشاورزی را حل کرد.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تاکید کرد: با اجرای نظام نوین ترویج و پهنه بندی، بسیاری از مشکلات بخش تولید کشاورزی مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام

کد N1045012

وبگردی