آفتاب

«کامرون» طرح حمله به سوریه را به پارلمان انگلستان می برد

«کامرون» طرح حمله به سوریه را به پارلمان انگلستان می برد

نخست وزیر انگلستان به بهانه در امان نگه داشتن شهروندان بریتانیایی از تهدید داعش، پیشنهاد حمله به سوریه را امروز به پارلمان ارائه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان امروز به بهانه مبارزه با تروریسم طرح حمله هوایی به سوریه را به نمایندگان پارلمان ارائه خواهد کرد.

هدف از اجرای این طرح که انتظار می رود پیش از پایان سال میلادی جاری (۲۰۱۵) از سوی پارلمان انگلستان به رای گذاشته شود، گسترش دامنه حملات جنگنده های انگلیسی به خاک سوریه است چرا که در حال حاضر نیروی هوایی انگلستان تنها مواضع داعش را در خاک عراق بمباران می کنند.

گفته می شود که راهبرد کامرون برای مداخله در سوریه از هفت بخش تشکیل شده که شامل حفظ توانمندی های لندن در عرصه مبارزه با تروریسم، کمک به پیشبرد راه سیاسی برای حل بحران، تلاش برای روی کار آوردن دولت جدید در سوریه و شکست داعش با افزایش اقدامات نظامی است.

از دیگر ادعاهای کامرون برای توجیه دخالت نظامی در سوریه می توان به تداوم کمک های بشر دوستانه، کمک به برقراری ثبات و بازسازی سوریه و مشارکت با دیگر کشورها برای کاهش نفوذ داعش در خاورمیانه اشاره کرد.

یکی از اصلی ترین بهانه های کامرون برای کشاندن دامنه حملات جنگنده های انگلیسی به سوریه، جلوگیری از تکرار حادثه تروریستی پاریس عنوان می شود که ۱۲۹ کشته بر جا گذاشت و داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.

کد N1044721

وبگردی