آفتاب
یادداشت/ جواد کریمی قدوسی

انقلاب باید به تکامل اربعینی برسد تا لیاقت محضر امام عصر را بیابد

انقلاب باید به تکامل اربعینی برسد تا لیاقت محضر امام عصر را بیابد

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نوشت: انقلاب اسلامی باید در اربعین خود به تکامل برسد تا لیاقت حضور در محضر امام زمان (عج) را بیابد.

خبرگزاری مهر - جواد کریمی قدوسی: نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی که همراه عاشقان حسینی در راهپیمایی اربعین سال گذشته شرکت کرده بود، در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری مهر قرار داد، اربعین و تکامل حرکت امام حسین را با اربعین و تکامل انقلاب مقایسه کرده و معتقد است، اگر انقلاب در این اربعین به تکامل نرسد لیاقت حضور در محضر امام زمان (عج) را پیدا نمی کند.

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

اربعین در تاریخ تشیع جایگاه برجسته ای دارد. عدد ۴۰ ویژگی هایی دارد که در ابعاد فکری و فرهنگی و کمال جامعه، نقطه عطف و تکامل است. اربعین امام حسین (ع) نقطه عطف کربلا است. از روز شهادت امام حسین (ع) تا بازگشت اهل بیت به کربلا یک اربعین می گذرد و حرکت امام حسین به تکامل دست می یابد. اگر سیر کربلا به کوفه و شام نبود عاشورا در کربلا می ماند، لذا نیاز به سیر و سفر ۴۰ روزه حرم اهل بیت رسول الله (ص) توام با سختی ها و شداید بود تا حرکت کربلا کامل شود.

وقتی از امام سجاد (ع) پرسیدند در کجا بیشتر به شما سخت گذشت سه بار فرمودند «شام». به عبارت دیگر شام برای اهل بیت سخت تر از کربلا و عاشورا بود و حرکت عاشورا در اربعین به تکامل رسید. بر هر نهضتی باید اربعینی بگذرد، انقلاب ما حسینی است و باید اربعینی بگذرد تا به تکامل برسد و معتقدیم تا از انقلاب اربعینی نگذرد به تکامل نمی رسد. ما هم در نقطه عطف این اربعیین قرار داریم؛ ۴۰ سال دیگر باید این نظام از هر بعد خالص شود وگرنه این انقلاب لیاقت حضور در محضر امام زمان (عج) را پیدا نمی کند.

اربعین امام حسین (ع)، هم بعد از گذشت  ۴۰ روز از عاشورا باعث پاکسازی مردم مدینه و شام و جداسازی حق و باطل در کوفه و شام و در جامعه اسلامی شد. در انقلاب ما هم این سیر طی می شود. حج بزرگ شیعه در اربعین هم ریشه در این فرهنگ دارد که به زودی عالم را فرا می‌گیرد و این راهپیمایی منشا تحولات عظیمی خواهد شد.

توصیه رهبری معظم انقلاب هم بر حضور مردم در این راهپیمایی است. این راهپیمایی موجب الفت میان شیعیان شده است. ۸ سال دفاع مقدس میان مردم دو کشور ایران و عراق فاصله انداخته بود اما مردم ایران حساب صدام را جدا کردند و امروز مردم ایران و عراق همبستگی عمیق فرهنگی احساس می‌کنند. راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، وحدت را به کل ملت های مسلمان اعطاء خواهد کرد.

کد N1044641

وبگردی