آفتاب

کانادا: ناتو به دنبال تنش‌زدایی میان روسیه و ترکیه باشد

کانادا: ناتو به دنبال تنش‌زدایی میان روسیه و ترکیه باشد

نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد که این کشور و دیگر اعضای ناتو باید برای حصول اطمینان از کاهش تنش‌ها میان روسیه و ترکیه با یکدیگر همکاری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد، در پی سرنگون شدن جنگنده سوخو-24 روسیه توسط نیروهای هوایی ترکیه لازم است کانادا و شرکای این کشور در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با یکدیگر همکاری داشته باشند تا از بالا نگرفتن تنش‌ها در روابط میان روسیه و ترکیه اطمینان حاصل شود.

ترودو تاکید کرد: ناتو باید در کنار کشور عضو خود، یعنی ترکیه بایستد اما در عین حال، لازم است کانادا و دیگر کشورهای عضو این ائتلاف نظامی اطمینان حاصل کنند که این رویداد راه را برای تکرار اتفاقات مشابه هموار نمی‌کند.

نخست‌وزیر کانادا در کنفرانس مطبوعاتی خود تاکید کرد: آنچه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، این است که ما همگی به دنبال آرام کردن وضعیت باشیم.

وی اضافه کرد: کانادا و دیگر اعضای ناتو باید در پی تنش‌زدایی در راستای اهداف و اقدامات مشترک در عملیات‌های برقراری ثبات در سوریه باشند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره حق ترکیه در دفاع از خود در جریان ماجرای سرنگون کردن جنگنده روسی گفت: اظهار نظر در این باره برای کانادا بسیار زود است و نمی‌توانیم انگشت اتهامی به سوی هر یک از دو طرف ببریم.

انتهای پیام

کد N1044275

وبگردی