آفتاب
معاون پیشگیری وقوع جرم قوه قضائیه:

نبرد در حوزه های آسیب های اجتماعی، سخت تر از میادین فیزیکی است

نبرد در حوزه های آسیب های اجتماعی، سخت تر از میادین فیزیکی است

معاون پیشگیری وقوع جرم قوه قضائیه گفت: نبرد در حوزه های آسیب های اجتماعی، سخت تر از نبرد در میادین فیزیکی است و امروز بسیج باید به عنوان پیشتاز موضوعات فرهنگی و اجتماعی حرکات سازمان یافته انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمد باقر الفت» در جلسه افتتاحیه بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که صبح امروز در معاونت اجتماعی قوه قضائیه برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج اظهار کرد: مهمترین و اساسی ترین نهادی که پس از انقلاب اسلامی به وجود آمد و با حیات طیبه اش نظام را در عرصه‌های مختلف تقویت و تضمین کرد بسیج مستضعفین بود. حرکتی که عمق و استمرارش به اندازه استمرار دستاوردهای انقلاب اسلامی بود.

وی ادامه داد: بسیج تاریخ مصرف و خاتمه ندارد و روز به روز شاهد شکوفایی انقلاب با حرکت‌های از این نهاد مقدس هستیم.

الفت تصریح کرد: دو ویژگی برای بسیج تعریف می شود اول انعطاف پذیری به این معنی که این نهاد دچار خشکی نیست و با شرایط روز انقلاب تطبیق پذیر می شود و دومین ویژگی آن جامع پذیر بودن آن است؛ چرا که در تمام سطوح جامعه فعال است و قسمت بزرگی از جامعه را به خود اختصاص داده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: منظور از بسیج قشر خاصی نیست و بلکه مشمول تمام اقشار از جمله نظامیان، حوزویان، دانشگاهیان و ... است.

الفت به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج مجموعه ای است که در آن پاک ترین، فداکارترین و آماده ترین انسانها برای به کمال رساندن این کشور جمع شده اند و در همه میدانها شجاعانه و فداکارانه در تمامی عرصه های مورد نیاز کشور و نظام اسلامی حضور دارند.

وی افزود: بسیج در دوران انقلاب اسلامی و جنگ دست و پای دشمن را شکست و که هنوز هم ترمیم پیدا نکرده است، با وجود استکبار جهانی و اینکه چندین کشور در منطقه درگیر هستند کشور ما در امنیت به سر می برد هر چند نقش آفرینی خود را ترک نکرده است.

الفت افزود: بعد از جنگ دشمن رنگ حرکت خود را تغییر داد و در قالب فتنه شروع به آسیب رسانی کرد که بسیج خود را آماده مقابله در عرصه های اجتماعی کرد و ما با همت بسیج فتنه های مختلفی را از سر گذراندیم مثلا در سال 88 تحرکاتی که دشمن رقم زد را همه به خاطر داریم که پایان یافتن آن وضعیت با تدابیر مقام معظم رهبری و همت بسیج صورت گرفت.

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ادامه داد: بسیج سازندگی نقش دیگری است که برای بسیج تعریف کرده اند و بسیج شکل خود را از نظامی و مامور برقراری امنیت داخلی به شکل مامور سازندگی تغییر داد و در آن عرصه‌ها هم با توجه با آثاری که وجود دارد از جمله آبادانی مناطق جنگ زده موفق بود.

الفت اظهار کرد: امروز بسیج در دو عرصه فرهنگی و اجتماعی باید همراه ملت باشد و به عنوان پیشتاز موضوعات فرهنگی و اجتماعی حرکات سازمان یافته انجام دهد.

وی عنوان کرد: دشمن از نظر فیزیکی نتوانست دستاوردهای انقلاب همچون استقلال، یکپارچگی را از بین ببرد اما عنادورزی های نرم دشمن در دستور کارشان قرار گرفت که این امر  در صورتی که بسیج حرکت آگاهانه در عرصه های فرهنگی و اجتماعی صورت ندهد ، می تواند از ما تلفات بگیرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: نبرد در حوزه های آسیب های اجتماعی بسیار سخت تر از نبرد در میادین فیزیکی و عینی است، اگر به علت آسیب های اجتماعی توجه نکنیم و به ریشه نزنیم و به معلول بپردازیم کمتر از آسیب زنندگان به این عرصه حرکت نکرده ایم.

وی افزود: امروز شاهد تشکیل بسیج مهندسین، حقوقدانان و بسیج علم مدار هستیم که در حوزه های آسیب های اجتماعی می توانیم از این یگان های تخصصی استفاده کنیم از طرفی ارتقاء روح و روان ایثارگران درگیر در آسیب ها، شناخت آسیب های اجتماعی و ترسیم نقشه راه ، شناخت وضعیت کنونی کشور و مشخص کردن اهداف و شاخص ها نیز اهمیت بسزایی دارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم بسیج امروز در عمل مقابله با آسیب های اجتماعی و زودودن آثار آسیب های اجتماعی پر توان و با اراده مستحکم و تقوا وارد شود چرا که جرم مهمترین علت آسیب اجتماعی است.

کد N1044024

وبگردی