آفتاب

آل خلیفه گزارش دیده بان حقوق بشر را "گمراه کننده" خواند!

آل خلیفه گزارش دیده بان حقوق بشر را "گمراه کننده" خواند!

مقامات رژیم آل خلیفه گزارش دیده بان حقوق بشر درباره شکنجه زندانیان سیاسی در این کشور را "گمراه کننده و به دور از توازن" خواندند!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد، رسانه‌های رسمی به نقل از عیسی عبدالرحمان الحمادی، وزیر اطلاع رسانی و امور شورا و نمایندگان بحرین ادعا کرد: گزارش اخیر دیده بان حقوق بشر گمراه کننده و دور از توازن بود. این گزارش به شکلی جنجال برانگیز و براساس اطلاعات نادرست تنظیم شده است.

الحمادی تاکید کرد: اقدامات و فعالیت‌هایی که دولت منامه با همکاری شرکای بین‌المللی خود برای تقویت اصلاحات حقوقی و قانونی انجام می‌دهد در راستای تلاش برای حمایت از حقوق افراد و ممانعت از اقدامات خارج از چارچوب قانون است.

وی افزود: سیاست ما در زمینه همکاری با سازمان‌های بین‌المللی که می‌خواهند همکاری داشته باشند روشن است اما ما به سازمان‌های سیاسی که برنامه‌های خاصی را دنبال می‌کنند، نیازی نداریم.

دولت منامه از دیده بان حقوق بشر خواست این گونه شکایات را به نهادهای بحرینی مربوطه ارائه کند تا تحقیقات راهبردی در مورد آنها انجام شود زیرا صرف انتقاد، به حمایت و تقویت حقوق بشر کمک نمی‌کند.

سازمان دیده بان حقوق بشر روز دوشنبه در گزارشی 84 صفحه‌ای با 10 تن از زندانیان بحرینی که اعلام کردند در مرکز تحقیقات جنایی بحرین و مراکز پلیس این کشور از سال 2012 تحت بازجویی قرار گرفته‌اند، مصاحبه کرد. در این گزارش مصاحبه این سازمان با چهار زن زندانی که قبلا در زندان بوده‌اند و در مارس 2015 تحت شکنجه قرار گرفته‌اند، نیز آمده است.

انتهای پیام

کد N1043921

وبگردی