آفتاب
ساجدی‌نیا خبر داد

دستگیری عاملان انتشار شایعه گروگانگیری در بازار موبایل

دستگیری عاملان انتشار شایعه گروگانگیری در بازار موبایل

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری عاملان انتشار شایعه گروگانگیری در بازار موبایل و همچنین بمب‌گذاری در دو نقطه از شهر تهران خبرداد.

به گزارش سرویس «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت در خبری که به نقل از سردار حسین ساجدی‌نیا درباره جزئیات دستگیری عاملان انتشار شایعه‌های اخیر در شبکه‌های مجازی در اختیار رسانه ها قرار داده، آورده است: از ابتدای هفته تاکنون و به دنبال انتشار شایعاتی مبنی بر گروگانگیری در بازار موبایل ایران با ۲۷ کشته و همچنین بمب‌گذاری در دو نقطه از شهر تهران در شبکه‌های اجتماعی، پلیس پایتخت رسیدگی به این موضوع را در دستور کار ویژه خود قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه پس از بررسی‌های فنی و کارشناسی، مشخص شد هیچ مورد حادثه گروگانگیری در بازار موبایل ایران و بمب‌گذاری در نقاط اعلام شده در پیامک منتشره در شبکه‌های مجازی رخ نداده است، افزود: با روشن شدن صحت ماجرا در گام بعدی دستگیری عامل یا عاملان انتشار این قبیل از شایعات آغاز شد و کارآگاهان پلیس موفق شدند با انجام یک سلسله عملیات فنی و پلیسی نهایتاً سه نفر در این رابطه را شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام این مطلب که تمامی عکس‌های استفاده شده در اخباری که به صورت شایعه منتشر شده بود، خلاف واقع بود افزود: در گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، تصاویری وجود دارد که مربوط به مانورهایی است که ماموران نوپو در ایام هفته ناجا به صورت سازماندهی شده در سطح کشور انجام داده بودند. متاسفانه متهمان با سوء استفاده از این تصاویر، سعی بر برهم زدن نظم و امنیت روانی جامعه داشتند.

ساجدی‌نیا با اعلام اینکه تمامی نقاط پایتخت در امنیت کامل است و مشکل امنیتی در هیچ نقطه از پایتخت وجود ندارد، افزود: پلیس تهران بزرگ، تامین امنیت اجتماعی و روانی جامعه را جزو وظایف ذاتی خود می‌داند و با جدیت با تمام افرادی که با شایعه‌پراکنی و نشر این‌گونه مطالب قصد تشویش اذهان عمومی و برهم زدن امنیت روانی جامعه و پایین آوردن احساس امنیت در بین شهروندان را داشته باشند، مطابق قانون با قاطعیت برخورد می‌کند.

انتهای پیام

کد N1043789

وبگردی