آفتاب

مشاور ارشد بان کی مون وزیر خارجه آرژانتین شد

مشاور ارشد بان کی مون وزیر خارجه آرژانتین شد

رئیس جمهور جدید آرژانتین مشاور ارشد دبیرکل سازمان ملل را به عنوان وزیر امور خارجه آتی دولتش معرفی کرد؛ اقدامی که بیانگر تغییری واضح نسبت به دیپلماسی رئیس جمهور در حال کناره گیری این کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، مائوریسیو ماکری، رئیس جمهوری آرژانتین گفت: پس از مراسم تحلیف سوزانا مالکورا، مشاور ارشد بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل وزیر امور خارجه دولتم خواهد بود.

مقامات و دیپلمات‌های سازمان ملل مالکورا را به عنوان دومین فرد قدرتمند در سیستم سازمان ملل توصیف کردند. بان کی مون در خصوص موضوعاتی از جنگ در سوریه گرفته تا عرصه‌های پرخطر سیاسی همچون بحران اسرائیل - فلسطین به مالگورا تکیه می‌کند و به وی اعتماد دارد.

ماکری در بیانیه‌ای گفت: سوزانا مالکورا دانش جامع، مفصل و گسترده‌ای از این برنامه که جهان را هدایت می‌کند، دارد.

مالکورا جانشین هکتور تایمرمن، وزیر امور خارجه دولت کریستینا فرناندز، رئیس جمهوری در حال کناره گیری آرژانتین خواهد شد که به خاطر دادخواست‌هایش در خصوص جزایر فالکند و کمپین ضد صاحبان اوراق قرضه که آن‌ها را "کرکس‌هایی" برای شکایت از آرژانتین در خصوص قصور در پرداخت بدهی‌هایش توصیف می‌کند، در عرصه بین‌المللی شهرت دارد.

یکی از تحلیل‌گران سیاسی گفت: سیاست خارجه آرژانتین در زمان دولت فرناندز اغلب بر مسائل داخلی متمرکز بود اما بیانیه‌های اولیه ماکری حاکی از یک تغییر واضح و آشکار است.

به طور مثال فرناندز یکی از متحدان نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا است در صورتی که ماکری معتقد است مادورو باید به خاطر زندانی کردن مخالفان سیاسی از بلوک تجاری مرکوسور حذف شود.

انتهای پیام

کد N1043755

وبگردی