آفتاب
با پیگیری خبرگزاری مهر؛

معماری پل پیر عبدالملک در اردبیل مورد بازبینی قرار می‌گیرد

معماری پل پیر عبدالملک در اردبیل مورد بازبینی قرار می‌گیرد

اردبیل – در پی انعکاس نارضایتی شهروندان اردبیلی از معماری نامطلوب پل پیر عبدالملک و دفن آثار تاریخی با احداث آن در خبرگزاری مهر، شهردار اردبیل از بازبینی در معماری این پل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش گزارشی تحت عنوان «نارضایتی اردبیلی‌ها از معماری پل پیر عبدالملک/ میراثی که دفن شد» در خبرگزاری مهر منتشر و نظرات و گله‌مندی‌های شهروندان اردبیلی از معماری نامطلوب پل پیرعبدالملک که در سال ۸۶ احداث شده، انعکاس و منتشر کرد.

در وضعیتی که گفته می شود این پل بر روی آثار باستانی و تاریخی شهر اردبیل احداث‌ شده است، شهروندان نسبت به ساخت نامطلوب و ایرادات فنی آن نیز گله داشته و خواستار رسیدگی به وضعیت معماری این پل و تدبیر جدی در خصوص آن بودند.

در این خصوص شهردار اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه ساخت پل‌های روگذر باهدف بهبود ترافیک درون‌شهری بوده و همچنان افزایش تعداد پل‌ها در دستور کار است، تصریح کرد: درعین‌ حال در خصوص تغییر معماری و حتی تخریب پل‌ها باید بر اساس طرح جامع ترافیک استان عمل کنیم.

به گفته حمید لطف‌اللهیان طرح جامع ترافیک قالب طراحی تمامی پل‌های روگذر و زیرگذر را در بطن خود خواهد داشت و به‌ عنوان یک سند بالادستی می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد.

وی افزود: بااین‌ وجود متأسفانه طرح هنوز به تصویب نرسیده و هرچند به تصویب شورای هماهنگی ترافیک شهرهای کشور رسیده اما مرحله نهایی تصویب نشده است.

شهردار اردبیل با تأکید به اینکه رفاه شهروندان اصلی‌ترین اولویت شهرداری است، متذکر شد: تا زمانی که طرح جامع به تصویب نرسیده نمی‌توان نسبت به تغییر در معماری یا تخریب پل و یا تخریب باهدف کشف آثار تاریخی و باستانی اقدام کرد.

وی بابیان اینکه چه‌بسا تخریب خود موجب خسارت و زیان برای شهروندان و مواریث تاریخی شود، تصریح کرد: در حال حاضر به‌صورت موقت برای پیشبرد طرح احداث پل‌ها و تقاطع‌ها از طرح تفضیلی شهر استفاده می‌شود.

لطف‌اللهیان ابراز امیدواری کرد با تصویب به هنگام طرح جامع تمامی مطالبات شهروندان ازجمله بازبینی در پل پیر عبدالملک موردبررسی قرار گیرد.

خبرگزاری مهر آماده انعکاس نظرات شهروندان و کارشناسان و برنامه‌های شهرداری اردبیل در خصوص بازبینی معماری این پل است.

کد N1043703

وبگردی