آفتاب
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س):

بسیجیان در عرصه امر به معروف و نهی از منکر حضور جدی داشته باشند

بسیجیان در عرصه امر به معروف و نهی از منکر حضور جدی داشته باشند

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) بر ضرورت حضور موثر و گسترده اقشار مختلف بسیجیان در جهت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) بر ضرورت حضور موثر و گسترده اقشار مختلف بسیجیان در جهت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در همایش منادیان معروف در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفاء قم افزود: نیروهای بسیجی بهترین نیروهایی هستند که می‌توانند در سالم‌سازی جامعه تلاش کنند، بسیجیان افرادی هستند که سخت‌ترین گره‌ها را گشوده‌اند که امروزه باید با یک روحیه پذیرش آزارها و اذیت‌ها به گونه‌ای که در اراده آنها تزلزل ایجاد نشود وارد صحنه امر به معروف و نهی از منکر شوند.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر در زندگی جمعی صورت می‌گیرد و اگر کسی به تنهایی زندگی می‌کند امر به معروف و نهی از منکر معنا ندارد.

وی ادامه داد: حتی عبادت هم اگر به صورت فردی باشد باید به فکر جمع باشیم و برای همه مؤمنان دعا کنیم، اگر شخصی در نماز به جای لفظ اهدنا، اهدنی یعنی به صورت فرد استفاده کند نمازش باطل است.

وی با بیان این‌که «داشتن یک جامعه مطهر از اهداف نظام است» اظهار کرد: خروج مردم از جهل و ظلمات کار ساده‌ای نیست و به همین دلیل خداوند بهترین بندگانش را برای این مأموریت فرستاده است.

امام جمعه قم با بیان این‌که «هنگامی که به یک انسان محترم توهین شود جا دارد که ناراحت شود» خاطرنشان کرد: پیامبران الهی به گونه‌ای نبوده‌اند که از جسارت‌ها آزار نبینند و نمی‌توانند تحمل کنند مگر این که برای رضای خداوند باشد.

وی ادامه داد: همه انبیاء این مشکلات را تحمل کرده‌اند تا اینکه یک جامعه صالحی وجود داشته باشد و بعد از انبیاء هم مجتهد جامع الشرایط متصدی است که جامعه را به سلامت هدایت کند که او هم آزار و رنج‌هایی را تحمل می‌کند تا این که جامعه به سمت خداوند هدایت شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این‌که «توطئه و فتنه ملت را آب دیده می‌کند» بیان کرد: ملت باید از اتفاقاتی که در جامعه اسلامی از خودی‌ها دیده می‌شود آب دیده شود و همه افراد در معرض آزمایشات الهی قرار دارند.

انتهای پیام

کد N1043615

وبگردی