آفتاب

سازمان ملل، تدوین جدول زمانی منظم برای گشودن "گذرگاه رفح" را خواستار شد

سازمان ملل، تدوین جدول زمانی منظم برای گشودن "گذرگاه رفح" را خواستار شد

دبیر کل سازمان ملل از مسئولان مصری خواست تا جدول زمانی منظمی را برای گشودن گذرگاه "رفح" در مرز غزه با مصر جهت عبور افراد به ویژه در موارد انسانی تدوین کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل در گزارشی درخصوص وضعیت فلسطین که اعضای مجمع عمومی سازمان ملل به بررسی آن پرداختند، گفت: هدف نهایی سازمان ملل در غزه ایان دادن به تمامی موارد انسداد گذرگاه‌ها است و این امر در چارچوب قطعنامه 1860 شورای امنیت برای کاهش رنج ساکنان نوار غزه صورت می‌گیرد.

بان کی مون نارضایتی شدید خود را نسبت به افزایش میانگین بیکاری در غزه به 43 درصد در اواخر سال 2014 ابراز کرد.

وی تاکید کرد: در صورتی که دلایلی که در درگیری‌های پیشین میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن حل نشود، اوضاع در غزه یقینا وخیم تر خواهد شد و خطرات خشونت و افراط‌گرایی نیز بیشتر می‌شود.

پیشتر "عزام الاحمد"، عضو کمیته مرکزی جنبش آزادسازی ملی (فتح) اعلام کرد که توافقی میان مسئولان مصری و تشکیلات خودگردان فلسطین برای گشودن گذرگاه رفح وجود دارد تا افرادی که نیازهای انسانی دارند، بتوانند به غزه سفر کرده یا از غزه خارج شوند و همچنین روند بازرگانی فعال شود.

دستگاه‌های رسمی مصری می‌گویند که گشودن گذرگاه رفح در گرو تثبیت اوضاع امنیتی در استان سینای شمالی است.

مسئولان مصری این گذرگاه را تقریبا به صورت کامل از ژوئیه 2013 بسته‌اند و برای انتقال موارد انسانی این گذرگاه را باز می‌کنند.

انتهای پیام

کد N1043452

وبگردی