آفتاب
/اخبار یمن/

دیدار انصارالله یمن با فرستاده سازمان ملل در مسقط/ "82درصد یمنی‌ها نیازمند کمک‌ هستند"

دیدار انصارالله یمن با فرستاده سازمان ملل در مسقط/ "82درصد یمنی‌ها نیازمند کمک‌ هستند"

منابع سیاسی در صنعاء اعلام کردند که هیات انصارالله یمن و حزب کنگره مردمی در مسقط با فرستاده سازمان ملل دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه الحیاة به نقل از منابع سیاسی در صنعاء گزارش داد که هیات انصارالله و حزب کنگره مردمی یمن به رهبری علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین، در مسقط با اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن دیدار کرده و با وی درخصوص تمهیدات مربوط به مذاکرات "ژنو 2" گفتگو کردند.

پیش بینی می‌شود که مذاکرات ژنو 2 در نیمه نخست دسامبر آتی برگزار شود.

دیدار خالد بحاح با سفیر آمریکا در یمن

در همین حال، خالد بحاح، نخست وزیر دولت مستعفی یمن و معاون عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن در دیدار با متیو تولر، سفیر آمریکا در یمن گفت، دولت(مستعفی) آماده صلح است، اما این امر مشروط به این است که طرف دیگر در این سمت و در راستای اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت و در راس آنها قطعنامه 2216 جدی باشند.

خبرگزاری "سبأ" یمن گزارش داد، در این دیدار که در ریاض صورت گرفت، دو طرف به بررسی عملیات نظامی در استان تعز و دیگر استان‌ها که با حمایت نیروهای ائتلاف تحت امر عربستان سعودی صورت می‌گیرد، پرداختند.

سفیر آمریکا نیز بر حمایت کشورش از دولت مستعفی یمن تاکید و "از تلاش‌های" این دولت در این شرایط دشوار قدردانی کرد.

در همین حال خبرها از اختلافات شدید میان خالد بحاح و عبد ربه منصور هادی حکایت دارد به نحوی که گفته می‌شود هادی در عدن حضور دارد، در حالی که خالد بحاح اعلام کرده است وی و اعضای دولتش به زودی در "مأرب" حضور پیدا خواهند کرد.

گزارش سازمان ملل از اوضاع انسانی در یمن

از سوی دیگر، دفتر سازمان ملل در هماهنگی امور انسانی در گزارشی درخصوص نیازهای انسانی در یمن در سال آتی اعلام کرد که حدود 2/21 میلیون یمنی که 82 درصد از ساکنان را تشکیل می‌دهند، نیازمند کمک‌هایی برای برآورده ساختن نیازهای اساسی‌شان هستند.

این دفتر اعلام کرد که میلیون‌ها یمنی نیازمند کمک‌های اساسی هستند تا بتوانند زنده بمانند و 4/14 میلیون تن از نبود امنیت غذایی رنج می‌برند که از میان آنها 6/7 میلیون تن به نحو گسترده‌ای و شدیدی رنج می‌برند و 3/19 میلیون تن دیگر نیز به راه‌هایی برای رسیدن به آب شرب یا بهزیستی نیاز دارند. حدود 320 هزار کودک یمنی نیز از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند.

در این گزارش اشاره شده است که خدمات اصلی در یمن به سرعت در حال فروپاشی است و سه میلیون کودک و همچنین زنان باردار و زنان شیرده به درمان سوء تغذیه و خدمات پیشگیرانه نیاز دارند. همچنین دشواری‌هایی برای رهایی از زباله‌ها در مناطق متعددی وجود دارد.

همزمان استفان اوبراین، رئیس عملیات انسانی در سازمان ملل اعلام کرد که حدود 200 هزار غیر نظامی به دلیل درگیری‌ها در تعز در جنوب غرب یمن محاصره به سر می‌برند و از آب کافی، مواد غذایی و دارو برخوردار نیستند.

انتهای پیام

کد N1043439

وبگردی