آفتاب

سفر کری به اروپا

سفر کری به اروپا

وزیر خارجه آمریکا سفر اروپایی خود را شروع می‌کند. جان کری پس از توقف در پاریس برای حضور در کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی، در نشست ناتو شرکت کرده و بعد سفر خود را در قاره اروپا ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در کنار باراک اوباما، رییس جمهور این کشور در کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی با شرکت 195 کشور در پاریس حضور می‌یابد.

کشورهای جهان در این کنفرانس درباره دستیابی به یک بسته جهانی برای مقابله با گرم شدن زمین گفت‌وگو می‌کنند. هم چنین یکی از محورهای این کنفرانس ایجاد حمایت مالی از کشورهای فقیر و آسیب پذیر در برابر تغییرات آب‌وهوایی است.

کری برای مدت طولانی یکی از حامیان دستیابی به یک توافق جهانی در جهت کاهش گازهای گلخانه‌ای بوده است.

این کنفرانس از سی‌ام نوامبر تا یازدهم دسامبر در پاریس برگزار می‌شود.

هم چنین وزارت خارجه آمریکا دراین باره اعلام کرد که کری در یکم دسامبر برای حضور در نشست وزرای خارجه ناتو به بروکسل می‌رود که موضوعاتی مانند بحرانهای سوریه و اوکراین از محورهای اصلی این نشست است.

در ادامه همان روز انتظار می‌رود کری به کوزوو سفر کند، جاییکه دولت آمریکا به خصوص بیل کلینتون، رییس جمهور پیشین این کشور و همسرش هیلاری کلینتون بعد از مداخله ناتو در سال 1999 بسیار محبوب هستند.

کری پس از کوزوو به بلگراد پایتخت صربستان می‌رود تا در نشست شورای وزرای سازمان امنیت و همکاری در اروپا شرکت کند.

این اولین سفر کری به منطقه بالکان به عنوان وزیر خارجه آمریکا است.

هم چنین برای اولین بار وزیر خارجه آمریکا به نیکوزیا پایتخت قبرس می‌رود تا با رهبران قبرس یونانی‌نشین و ترک‌نشین گفت‌وگو کند. آمریکا در طول سالیان گذشته به دنبال راه حلی برای پایان مناقشات در این منطقه بوده است.

هم چنین آخرین مقصد سفر اروپایی وی یونان خواهد بود که در چهارم دسامبر با همتای یونانی خود درباره مسایلی مانند بحران مهاجرت و اصلاحات اقتصادی در این کشور گفت‌وگو خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N1043044

وبگردی