آفتاب
رئیس کل دادگستری استان کرمان خبر داد:

راه‌اندازی نمایندگی صندوق تامین خسارت‌های بدنی در کرمان

راه‌اندازی نمایندگی صندوق تامین خسارت‌های بدنی در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: نمایندگی صندوق تامین خسارت های بدنی فردا در کرمان افتتاح خواهد شد تا بتواند به مناطق جنوبشرقی کشور خدمات‌رسانی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، "یدالله موحد" روز سه شنبه در نشست هیات مدیره ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان، با اعلام این خبر افزود: دسترسی دشوار به صندوق تامین خسارت‌های بدنی موجب شد تا با پیگیری‌های زیاد بتوانیم موافقت‌های لازم برای ایجاد نمایندگی این مرکز در جنوبشرق کشور در کرمان را دریافت کنیم.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان ادامه داد: کاهش جمعیت کیفری زندان ها و آزادی زندانیان نیازمند در جرایم غیرعمدی و محکومیت های مالی در مسئولیت های مالی غیر معوض از اهداف ستاد دیه است.

وی با تاکید بر اینکه ستاد دیه برای رسیدن به این هدف ابزارهایی از جمله جلب کمک خیران، دریافت و پرداخت تسهیلات بانکی و جلب رضایت شاکیان را انتخاب کرده است یادآور شد: ستاددیه استان کرمان در سال های اخیر توانسته در جلب کمک خیران موفق عمل کرده و از کمک‌های این افراد برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استفاده کند.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان با اشاره به اینکه برنامه ستاد دیه بر محور استفاده کم از منابع دولتی است، ادامه داد: ستاد دیه سیاست‌های کلانی را در راستای زندان زدایی مد نظر دارد.

وی تاکید کرد: باید فرهنگ عمومی را به سمت استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس سوق داد و در همین راستا نیز باید نسبت به اصلاح قوانین توجه لازم صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با اصلاح قانون آئین دادرسی کیفری جدید، 400 نفر از مددجویان زندان ها در مرکز استان کرمان کم شده است که این امر بیانگر اهمیت توجه به این حوزه است.

وی با بیان اینکه اصلاح قانون بیمه اجباری نیز توانست در کاهش جمعیت مددجویان جرایم غیرعمد زندان ها نقش مهمی را ایفا کند تاکید کرد: ستاد دیه می تواند در راستای اصلاح قوانینی که زندان زایی دارند، نقش مهم تری را ایفا کند و به سمت سیاست های زندان زدایی برود.

موحد با بیان اینکه فرهنگسازی یکی دیگر از رویکردهای ستاد دیه به شمار می رود که باید هر چه بیشتر مورد توجه قرار گیرد اظهار کرد: به عنوان مثال فرهنگسازی در تعیین مهریه یکی از مواردی است که باید در بین خانواده ها هر چه بیشتر صورت گیرد.

وی تاکید کرد: رسانه های مکتوب، مجازی، شبکه‌های اجتماعی و رسانه ملی می توانند کمک بزرگی را در اصلاح فرهنگ عمومی و کمک به ستاد دیه ارائه کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه ستاد دیه تاکنون خدمات خوبی را در کشور و استان ارائه کرده است، بر تجلیل از خیران ستاد دیه استان کرمان تاکید کرد و گفت: این اقدام باید در کمترین زمان ممکن اجرایی شود.

وی بر فرهنگسازی در بین نوجوانان و جوانان نیز تاکید کرد و ادامه داد: این اقدام نیز تاثیر زیادی را در جامعه بر جای خواهد گذاشت.

کد N1042194

وبگردی