آفتاب

ناکامی داعش در حمله به میادین نفتی تکریت/ پاکسازی منطقه‌ای مهم در اطراف رمادی

ناکامی داعش در حمله به میادین نفتی تکریت/ پاکسازی منطقه‌ای مهم در اطراف رمادی

همزمان با ناکام ماندن حمله داعش به میادین نفتی شهر تکریت، نیروهای عراقی در ادامه عملیات خود برای آزادسازی استان الانبار منطقه‌ مهمی در اطراف شهر رمادی را پاکسازی کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، منابع عراقی اعلام کردند که ارتش عراق و نیروهای مردمی مانع حمله گسترده داعش به میادین نفتی "عجیل" و "علاس" در شهر تکریت واقع در استان صلاح الدین شدند. در عملیات نیروهای عراقی 25 داعشی به هلاکت و 10 تن دیگر زخمی شدند.

به گفته منابع آگاه، معاون فرمانده نظامی جزیره سامراء در داعش و شش تن از همراهان وی در حمله هوایی ارتش عراق در جنوب تکریت کشته شدند.

اخیرا و در پی بالا گرفتن تنش‌ها در استان صلاح الدین داعش توانست کنترل برخی مناطق در این استان را در دست بگیرد.

"عبدالامیر الخزرجی"، معاون فرمانده عملیات ویژه وابسته به دستگاه مبارزه با تروریسم اعلام کرد که نیروهای عراقی منطقه "خمسه کیلو" در غرب رمادی را که یکی از مهم ترین مناطق این شهر محسوب می‌شود از بمب‌ها و مین‌هایی که داعش کار گذاشته بود، پاکسازی کردند.

نیروهای عراقی برای آزادسازی استان الانبار، بزرگترین استان عراق تلاش زیادی کرده‌اند اما هنوز نتوانسته‌اند این استان را آزاد کنند.

از سوی دیگر سفارت آمریکا در بغداد گزارش‌ رسانه‌ها درباره اینکه ائتلاف ضد داعش موجب به تاخیر افتادن عملیات رمادی شده یا شروطی را برای این عملیات قرار داده تکذیب کرد.

سخنگوی سفارت آمریکا در بغداد تاکید کرد که ائتلاف ضد داعش حملات هوایی را در حمایت از عملیات زمینی نیروهای عراقی در رمادی و دیگر مناطق ادامه می‌دهد و از ادامه پیشروی نیروهای عراقی حمایت می کند.

انتهای پیام

کد N1042088

وبگردی