آفتاب
رئیس مركز ملی استعدادهای درخشان:

آینده کشور در کانون خانواده رقم می خورد

آینده کشور در کانون خانواده رقم می خورد

مشهد- رئیس مركز ملی استعدادهای درخشان گفت: سرنوشت فردای مملكت در اتاق سیاست مداران رقم نخواهد خورد بلكه خانواده ها نقش اصلی را ایفا می کند و ارتباط مستقیمی با کانون خانواده دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهری سویزی صبح سه شنبه در مراسم همایش بزرگ فرماندهان و پایگاه های مقاومت محلات و اقشار بسیج كه در تالارابن سینا مشهد برگزار شد، اظهار كرد: نام گذاری بسیج برای اولین بار توسط امام راحل و در سال ۵۸ صورت گرفت چنانچه بسیج تفكر و تشكل خود را وامدار امام است و امروز نیز این شیوه با همان صلابت توانست با رهبری هوشمندانه و حكیمانه مقام معظم رهبری پر اثر و پر دوام بماند.

وی تاكید كرد: سرنوشت فردای این مملكت در اتاق سیاست مداران و جلسات عالی و كمیسیون های برجسته رقم نخواهد خورد بلكه آنچه در خانواده ها می گذرد سرنوشت ما را تعیین می کند.

رئیس مركز ملی استعدادهای درخشان افزود: متاسفانه پدرها در موضوع تربیت فرزندان بازنشسته پیش از موعد شده اند و امروز تنها تامین ابعاد اقتصادی خانواده را بر عهده دارند در حالی كه قرآن بر این موضوع خط بطلان كشیده است.

وی به داستان حضرت یعقوب در قرآن اشاره كرد و ادامه داد: ایشان در زمان مرگ از پسران خود پرسیدند كه بعد از من چه كسی را پرستش خواهید كرد؟ و وضعیت عبادی شما چگونه خواهد بود و این داستان قرآنی مسئولیت گسست ناپذیر والدین را گوشزد می کند.

سویزی با بیان اینكه انسان در دو محور ادامه پیدا می كند، توضیح داد: فرزندان و نیز اعمالی كه از انسان باقی می مانند ادامه دهنده حیات فرد هستند و این دیدگاه قرآن نسبت به والدین است و امروز نیز اگر رشته گفتار والدین با فرزندان گسسته شده است اما رشته تاثیر دعا هنوز وجود دارد.

رئیس مركز ملی استعدادهای درخشان تاكید كرد: این مسئولیت گسست ناپذیر والدین را وامی دارد تا به محیط خانواده و آنچه در آن می گذرد توجه بیشتری نشان دهند.

وی به داستان زندگی یك نویسنده زن فمینیست اهل آمریكا اشاره كرد و ادامه داد: این زن در زمان ریاست جمهوری ریگان كتابی را با نام واپس زدگی منتشر كرد و در این كتاب عنوان كرد كه بعد از مشاهده واقعیت های تلخ جامعه آمریكا از افكار فمینیستی خود كناره گیری كرده است.

سویزی خاطرنشان كرد: این زن نویسنده آمریكایی در جایی از كتاب خود عنوان كرده است كه هیچ گاه زن آمریكایی مانند امروز آزاد نبوده است اما در عین حال طعم همه بدبختی ها را نیز چشیده كه همان دوری مادران از فرزندان است و سپردن آنان به موسساتی است كه براساس منافع تشكیل شده اند.

کد N1042081

وبگردی