آفتاب

آخرین رایزنی‌های ایران و آژانس در چارچوب اجرای نقشه راه آغاز شد

آخرین رایزنی‌های ایران و آژانس در چارچوب اجرای نقشه راه آغاز شد

مذاکرات کارشناسی ایران و آژانس با حضور مقاماتی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران در وین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) قرار است در این نشست در چارچوب نقشه راه و برای جمع بندی، آخرین دیدگاه‌ها و نظرات در مورد مسائل گذشته و حال که هم زمان با برجام میان ایران و آژانس توافق شد مورد بررسی قرار گیرد.

ایران در چارچوب نقشه راه اقدامات، اطلاعات و دسترسی‌های لازم را برای رفع ابهامات و سوالات آژانس در خصوص مسائل گذشته و حال که از آن به عنوان PMD یاد می‌شود انجام داده است و اکنون به روزهای منتهی به انتشار گزارش آژانس درباره مسائل گذشته و حال نزدیک می شویم.

در همین چارچوب کارشناسان دو طرف به بررسی آخرین نکات و موضوعات پرداختند. در این نشست از سوی ایران حسین خلفی رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای و امینی مدیر کل امور پادمان‌های سازمان‌های انرژی اتمی حضور دارند.

به گزارش ایسنا بنا بر اعلام رضا نجفی نماینده دائم ایران در آژانس، گزارش آمانو در رابطه با اجرای نقشه راه و ارزیابی این نهاد تخصصی هسته‌ای در رابطه با مسائل گذشته و حال ایران 10 آذرماه در اختیار شورای حکام قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا ، همچنین امروز قرار است پیش از ظهر روز سه‌شنبه به وقت وین، سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان با استفان مال هماهنگ کننده ارشد آمریکا در چارچوب هماهنگی‌ها برای اجرای برجام دیدار کند.

عراقچی قرار است عصر امروز با یوکیا آمانو مدیر کل آژانس نیز جداگانه دیدار کند.

انتهای پیام
کد N1042026

وبگردی