آفتاب

ثبت پهپادها در آمریکا اجباری می‌شود

ثبت پهپادها در آمریکا اجباری می‌شود

کارشناسان دولت آمریکا پیشنهاد دادند، صاحبان پهپادهای بالای 250 گرم یا بیشتر در آمریکا باید نام و نشانی خود را به مقام‌ها اعلام کرده و شماره شناسایی خود را روی این هواپیماهای بدون سرنشین کوچک بچسبانند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پی.تی.آی، در شرایطی که احتمال خرید پهپادها در خریدهای کریسمس بیشتر می‌شود، دولت آمریکا به شدت در تلاش است تا ثبت این هواپیماهای کوچک محبوب را اجباری کند. این پیشنهادها از سوی نیروی ویژه ثبت پهپادها مطرح شده که از سوی سازمان هوانوردی فدرال جذب شده‌اند.

این گروه گفته است که ثبت باید شامل پهپادهای 250 گرم به بالا تا 25 کیلوگرم باشد. سیستم ثبت برای جلوگیری از پرواز غیرقانونی و خطرناک پهپادها که رو به افزایش است، طراحی شده است. این پیشنهادهای کارشناسان اولین گام به سوی اتخاذ یک قانون رسمی در مورد پهپادهاست.

پهپادها می‌ توانند به کوچکی و سادگی اسباب بازی بچه ها و یا بسیار بزرگ و پیچیده باشند و از سوی هنردوستان برای عکسبرداری هوایی استفاده شوند. براساس قوانین کنونی آمریکا، پهپادها نمی‌توانند بالاتر از ارتفاع 120 متری و یا در نزدیکی فرودگاه‌ها پرواز کنند. چند ماه پیش یک مرد در آمریکا پس از به پرواز درآوردن پهپادش در چند صد متری کاخ سفید، متهم شد.

انتهای پیام

کد N1042006

وبگردی