آفتاب

بان کی مون: استفاده افراطی از زور، به تغذیه خشونت در منطقه می‌انجامد

بان کی مون: استفاده افراطی از زور، به تغذیه خشونت در منطقه می‌انجامد

دبیرکل سازمان ملل دوشنبه شب در سخنانی ضمن دعوت از رژیم صهیونیستی برای توقف خشونت‌ها علیه فلسطین و خویشتنداری بیش‌تر، اعلام کرد: استفاده افراطی از زور به تغذیه و تشدید خشونت در منطقه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری المصری الیوم، یان الیاسون، معاون بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در سخنانی به نقل از وی گفت: من به مسئولان اسرائیلی یادآور می‌شوم که به کارگیری خشونت افراطی، به تغذیه و گسترش خشونت در منطقه و احساس شکست و سرخوردگی می‌انجامد و از دستگاه‌های امنیتی اسرائیل می خواهم بالاترین حد خویشتنداری را داشته باشند.

وی در این سخنان که در مراسم روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین در مقر سازمان ملل در نیویورک ایراد کرد به نقل از دبیرکل سازمان ملل از رهبران فلسطینی و صهیونیستی خواست تا نقش سازنده‌ای را در این زمان حساس برای حل نزاع ایفا کنند.

بان کی‌مون با تاکید بر این که کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه(متشکل از سازمان ملل، اتحادیه اروپا، آمریکا و روسیه) به تلاش‌های خود جهت حفظ اراضی فلسطینی و فراهم کردن شرایط برای از سرگیری مذاکرات صلح خاورمیانه میان دو طرف ادامه می‌دهد، عنوان داشت که لازم است دو طرف "گفتمان تحریک‌آمیز" را ترک کنند، چرا که این مساله جز به تشدید اوضاع شکننده و متشنج نمی‌انجامد.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: کاملا مشخص است که فلسطینی‌ها در مقابل ادامه اشغالگری‌ها به مدت 50 سال احساس سرخوردگی می‌کنند و در مقابل نیز "اسرائیلی‌ها نسبت به امنیت‌شان احساس ترس می‌کنند" و نبود چشم‌انداز سیاسی برای تشکیل دو کشور فلسطین و "اسرائیل"به خطراتی چون غیر قابل کنترل شدن اوضاع دامن می‌زند.

انتهای پیام

کد N1041927

وبگردی